سبک زندگی

سبک زندگی مدرن

سبک زندگی

سبک زندگی مدرن

  • ۰
  • ۰

با پیشرفت تکنولوژی و تغییراتی که در لوازم خانگی امروزی نسبت به گذشته رخ داده است، شاهد اشکال مختلف انواع لوازم خانگی هستیم. اجاق گاز از آن دسته لوازم اولیه ای است که در دنیای امروز نمونه های مدرن آن را می یابیم.

در بازار لوازم خانگی تنوع حتی به صورت اجاق گاز نیز گسترش یافته و از شکل های مستطیلی معمولی آنها را به سمت اشکال هندسی چند ضلعی و حتی گرد و نیم دایره سوق داده است. اجاق های توکار همانطور که از نامشان پیداست در قسمتی از آشپزخانه به صورت میز یا کابینت مخصوص نصب می شوند و حذف نمی شوند.

 

 


تعداد شعله های گاز توکار از یک شعله شروع می شود و به 6 شعله می رسد. اکثر فرهای توکار گازسوز هستند اما چندین برند داخلی و خارجی وجود دارند که فرهای برقی با صفحه نمایش لمسی شیک و زیبا تولید می کنند. رونق این گازها دو دلیل دارد. یکی کمبود جا و فشردگی نسبت به گازهای مبله برای آشپزخانه های کوچک و دیگری شیک و زیبا بودن. راندمان و قدرت این گازها با گازهای مبله بزرگ تفاوتی ندارد و تنها فر ندارند.

پرفروش ترین مدل فر توکار 4 و 5 شعله می باشد. اجاق گازهای خانگی کیفیت بالایی دارند و به راحتی با برندهای خارجی رقابت می کنند. هم از نظر تنوع و کیفیت و هم به دلیل خدمات پس از فروش و خدمات خدماتی قطعات از سازندگان داخلی. سازگاری بیشتر برندهای ایرانی با سیستم گاز شهری می تواند مزیت مهم دیگری باشد. اخوان، استیل البرز، کن، بیمکس، داتیس، تابان، سینگر و اسنوا تنها چند نمونه از برندهای ایرانی تولید کننده گازهای توکار هستند. مارک های دیگر نیز خارجی هستند مانند لتو، سامسونگ، میکس، ولکر، بوش و غیره. محصولات اسپانیا، آلمان، ایتالیا، ترکیه و چین است.

البته، بودجه، فضا و ترجیحات شخصی شما تأثیر قابل توجهی در انتخاب شما خواهد داشت. اما بهتر است کاتالوگ های مربوط به این گونه لوازم را مطالعه کرده و مدل های مختلف اجاق گاز، تجهیزات و فناوری های موجود در ساخت آنها را بررسی و مقایسه کنید.

استیل یا شیشه؟ مشکل این است!

گازهای لایه ای را می توان به دو دسته گازی و الکتریکی تقسیم کرد. تقسیم بندی دیگر بر اساس مواد صفحه گاز است. اجاق های توکار از نظر جنس به دسته های استیل، شیشه ای، سرامیک و ترکیبی از شیشه با مواد دیگر تقسیم می شوند.

 

 


در ضمن گازهای فولادی به دلیل زیبایی و دوام بودن طرفداران بیشتری دارند و می توان با تعویض گیگل سرعت شعله را بدون آسیب رساندن به گاز افزایش داد. (مخصوصاً برای مناطقی که از گاز کپسولی استفاده می کنند یا فشار گاز پایینی دارند.) خود فولادها به دو دسته ساده و آجدار تقسیم می شوند. مدل های ساده ظریف تر و صیقلی تر هستند و به راحتی تمیز می شوند
آنها هستند، اما فرصت خراش دادن آنها نیز عالی است. مدل های آجدار سطح زبرتری دارند که تمیز کردن روغن را سخت می کند و پس از مدتی چرک می میرد و کدر می شود اما در عوض ضد خش است.
مدل های شیشه ای همانطور که از نامشان پیداست بشقاب شیشه ای دارند و زیبایی خاصی به اجاق گاز می دهند. شیشه این مدل ها نشکن است و در برابر حرارت بالا مقاومت می کند. شیشه این اجاق ها را باید بعد از هر بار پخت تمیز کرد تا اثر لکه و چربی مواد غذایی روی آن ها وارد نشود. شیشه های استفاده شده در این مدل ها حتی در هنگام ریختن آب سرد روی اجاق گاز ترک نمی خورد (در این صورت بهتر است مراقب باشید) و به راحتی تمیز می شود. در این دسته از اجاق گازها با توجه به استانداردهای بکار رفته در ساخت شیشه آنها و تحمل محدوده دمایی معین از مشعل (سر شعله) با شعله کنترل شده استفاده می شود و به هیچ وجه امکان تغییر گیگلر در شیشه وجود ندارد. اجاق گاز برای افزایش حجم شعله امکان پذیر است.

  • ۰۰/۰۸/۱۸
  • clubnews clubnews

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی