سبک زندگی

سبک زندگی مدرن

سبک زندگی

سبک زندگی مدرن

۴ مطلب در فروردين ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

نقوش فرش پازیریک

نقش زیبای فرش پازیریک منجر به این واقعیت شده است که امروزه هزاران فرش در بازار شبیه سازی و فروخته می شود.

لبه این فرش از داخل به بیرون شامل اسب هایی است که سوار آنها هستند. این اسب سواران 28 نفر هستند که هر کدام از چهره ها و کلاه های آنها کاملاً ایرانی است و با ظرافت بسیار بر روی این فرش نقش بسته اند.

طرح فرش پازیریک

حیوانات دیگری که در این فرش دیده می شوند گوزن هایی با لکه های زرد با شاخه های گسترده هستند. می توان گفت این گوزن ها مختص ایران نیز هستند و در گذشته نیز در طبیعت ایران وجود داشته اند.

اما در ردیف بعدی از حیوانات افسانه ای می توان موجودات اسطوره ای ایرانی را مشاهده کرد که بیانگر اعتقادات و باورهای مردم باستان ایران است.

نقوش فرش پازیریک

علاوه بر اینها ، 28 گل و هشت پر متوسط ​​طرح های دیگر فرشهای پازیریک است که به الگوهای هشت پر معروف هستند و در حال حاضر برای تزئین و زیبایی بسیاری از فرش ها استفاده می شود.

مشخصات فرش پازیریک

زیبایی و خاص بودن فرش های پازیریک نشان از شهرت و تجربه ایرانیان در صنعت قالی بافی دارد و برای شناخت بیشتر این فرش باید با مشخصات آن آشنا شوید.

اندازه دقیق این فرش 1.98 در 1.98 متر است و تعداد کل گره های مورد استفاده برای بافتن این فرش 3600 است. همانطور که گفته شد حیوانات و گل‌های بسیار رنگارنگی در بافت این قالی به کار رفته که وجود رنگ‌های شاد و سرزنده نشان‌دهنده اشتراک آن با دیگر قالی‌های ایرانی می‌باشد.

قالی پازیریک

نخ این فرش پشمی است که با کیفیت بسیار بالایی بافته می شود. نخ این فرش کمی کشیده شده و پودرهای آن سه یا چهار بار بین دو ردیف گره پیچ خورده است.

نقش و نگارها و رنگ های به کار رفته در این فرش ، آن را به یکی از زیباترین فرش های جهان تبدیل کرده است ، اما به دلیل اینکه مدت زمان زیادی این قالی مدفون بود اندکی رنگ آن پریده است.

محل نگهداری قالی پازیریک

همانطور که اشاره کردیم ، فرش بسیار زیبا و قدیمی پازیریک توسط رودنکو کشف شد و اکنون در موزه آرمیتاژ در سن پترزبورگ نگهداری می شود.

به دلیل رطوبت ، یک طرف فرش پوسیده شده بود و اکنون به شکل اولیه خود برگشته است.

موزه فرش پازیریک

اگر می خواهید از آن بازدید کنید می توانید از روز چهارشنبه تا جمعه از ساعت 10:30 تا 21:00 و شنبه ، یکشنبه ، پنجشنبه و سه شنبه از ساعت 10:30 تا 18 به این موزه در روسیه بروید. و با این اثر هنری ایرانی آشنا شوید.

  • clubnews clubnews
  • ۰
  • ۰

اگر مایعات روی لپ تاپ ریخته و خیس شوند چه باید کرد؟ اگر چای یا قهوه یا یک لیوان آبی می نوشید که استاد گاهی روی کیبورد رژلب شما می گذارد ، بهتر است پس از خیس شدن رژ لب اقدامات لازم را انجام دهید تا بتوانید کامپیوتر همراه خود را از مرگ نجات دهید.

 

اگر رایانه شما خراب شود ، ممکن است آب ، چای یا مایعات دیگری روی لپ تاپ شما ریخته شود! این اتفاق برای لپ تاپ ها نیز به دلیل قابلیت حمل بالا رخ می دهد و در صورت واکنش اشتباه می تواند منجر به مرگ دائمی لپ تاپ شود! در این ترفند شما را با تصمیماتی که پس از خیس شدن لپ تاپ باید اتخاذ کنید آشنا می کنیم.

 

اگر مایعات روی لپ تاپ ریخته و خیس شود چه کنیم؟

وقتی لپ تاپ خیس می شود!
۱٫ اول از همه قبل از هر کاری آرام باشید و دست و پایتان را گم نکنید. با انجام صحیح این کارها می توانید لپ تاپ خود را پس انداز کنید ، پس نگران نباشید.

 

۲٫ در حالی که آرام هستید سریع باشید. با گذشت هر ثانیه ، رطوبت بیشتری می تواند به لپ تاپ نفوذ کند. در نتیجه دیگر فرصتی برای آرامش و پشیمانی وجود ندارد.

 

۳٫ لپ تاپ را از برق بکشید و تمام وسایل جانبی مانند ماوس ، فلش ، و. را به لپ تاپ متصل کنید. همچنین اگر باتری داخل لپ تاپ است ، آن را جدا کنید.

اگر مایعات روی لپ تاپ ریخته و خیس شود چه کنیم؟

۴- بسته به میزان مایعات ریخته شده روی لپ تاپ ، میزان نفوذ مایعات را بررسی و تخمین بزنید. بیشتر اوقات آب به لپ تاپ وارد نمی شود و فقط به صفحه کلید منتقل می شود.

 

۵- لپ تاپ را به گونه ای قرار دهید که از پخش شدن مایعات بیشتری در داخل لپ تاپ (ترفند دهنده) و در جهت خارج شدن مایع از دستگاه جلوگیری کند. به عنوان مثال ، آن را در برابر نیروی جاذبه نگه دارید.

 

۶٫ قسمت بیرونی لپ تاپ را با دستمال یا چیزی که قدرت جذب بالایی دارد خشک کنید. همچنین می توانید از سواب الکل استفاده کنید.

 

۷٫ اگر مطمئن هستید که آب به لپ تاپ نفوذ کرده است ، باید لپ تاپ را باز کرده و محتوای آن را خشک کنید. برای انجام این کار ، شما باید به دو نکته بسیار مهم توجه کنید: اول ، اطمینان حاصل کنید که دانش فنی در مورد آن دارید. چشم خود را به جای ابرو کور نکنید! اگر فکر می کنید چنین تجربه ای ندارید ، آن را به یک متخصص بسپارید و خود لپ تاپ را باز نکنید. همچنین در صورت وجود ضمانت ، لپ تاپ خود را باز نکنید ، زیرا این امر ضمانت لپ تاپ را باطل می کند.

 

۸٫ بهتر است پس از باز شدن لپ تاپ و خشک شدن سطوح سخت افزاری ، لپ تاپ را به مدت ۲۴ ساعت در معرض آفتاب در محیطی بدون گرد و غبار و آفتاب قرار دهید تا رطوبت در داخل سخت افزار داخلی نفوذ کرده و تبخیر شود.

  • clubnews clubnews
  • ۰
  • ۰

خواه دلار در گذشته بر بازار ارز ایران تسلط داشته باشد یا نه ، حتی اگر به یک نرخ ارز تبدیل شود ، تجارت آن قاچاق است یا فرض بر این است که یورو یا ارز محلی جایگزین آن می شود.

دلار تقلبی را چگونه شناسایی کنیم؟

در هر صورت ، این ارز همیشه ارز مورد نظر در این بازار بوده است و گاهی اشتها برای گرفتن آن افزایش می یابد. در همین حال ، سو abuse استفاده از این خواسته و جعل ارز تقلبی آمریکا مورد توجه مخاطبان ناآشنا قرار خواهد گرفت.

در ماه های اخیر که نوسانات شدیدتری نسبت به گذشته در بازار ارز رخ داد و قیمت دلار با افزایش تقاضا و صف های طولانی در مقابل صرافی ها ، دلالان یا افراد دیگر از طرق مختلف افزایش یافت و از ۶۰۰۰ تن فراتر رفت و با آنها تجارت کرد. دلار بیشتری به آنها می دهد که با توجه به التهاب می تواند منجر به سو abuse استفاده شود. بنابراین ، پلیس در مورد خرید دلارهای تقلبی هشدار داد و به بازار ارز گفت که مراقب سو possible استفاده های احتمالی باشید. با این وجود ، حتی پس از تصمیم دولت برای کاهش ارزش پول در حدود ۱۰ روز پیش و ممنوعیت مبادله دلار در بازار آزاد و خارج از سیستم بانکی ، باز هم تحرکاتی برای خرید و فروش دلار در بازار توسط دلالان یا افراد وجود دارد. به نوبه خود ، می تواند خطر خرید دلارهای تقلبی را هنگام صرافی ها معامله نکند ، بنابراین توجه مشتری به اسکناس خریداری شده و اصالت آن مهم است.

دلار تقلبی را چگونه شناسایی کنیم؟

در مورد چگونگی خرید دلار تقلبی و شناسایی اصل آن ، اولین سوال این است که باید برای خرید دلار تا آنجا که ممکن است به صرافی های مجاز و همچنین شعب ارزی یا ارزی بانک ها مراجعه کنید تا مطمئن شوید که اصل این اسکناس. اما در مورد به رسمیت شناختن صحت اسکناس های دلاری بر اساس آنچه در وب سایت بانک مرکزی آمریکا برای معاملات آتی امنیت دلار اعلام شده است ، باید گفت که این بانک در حال حاضر هفت اسکناس یک دلاری ، دو ، پنج ، ۱۰ ، ۲۰ ، ۵۰ و ۱۰۰ دلار چاپ می کند ، که دارای هفت عامل امنیتی است که می تواند به عنوان دلارهای تقلبی شناخته شود.

اولین مورد “مواد” کاغذ است که نشان دهنده سه چهارم اسکناس آمریکایی ساخته شده از پارچه کتان و یک چهارم پارچه است و دارای نوارهای قرمز ، آبی و رشته ای است. مورد دوم مربوط به تمبر وزارت خزانه داری آمریکا است که با رنگ سبز در سمت راست اسکناس چاپ شده است. عامل سوم “سطح قابل مشاهده” دلار است که با لمس به راحتی احساس می شود. مهر فدرال رزرو ایالات متحده چهارمین موقعیت با رنگ مشکی در سمت چپ دلار است.

  • clubnews clubnews
  • ۰
  • ۰

ولید کننده عینک همیشه میکروفیبر یکپارچه را داخل درب عینک شما قرار می دهد ، از همان استفاده کنید. سطح شیشه عینک بسیار حساس است و مواد کمی سخت تر می تواند روی آن خط بکشد. خطوط روی شیشه عینک جلوی چشمان شما لکه ایجاد می کند.

لذت استفاده از عینک کاملا راحت و تمیز می تواند برای شما بسیار جالب باشد. نکات ما را دنبال کنید تا بهترین مراقبت از عینک خود را داشته باشید. چگونه از عینک خود مراقبت کنیم؟

همیشه از پارچه های مخصوص استفاده کنید

تولید کننده عینک همیشه میکروفیبر یکپارچه را داخل درب عینک شما قرار می دهد ، از همان استفاده کنید. سطح شیشه عینک بسیار حساس است و مواد کمی سخت تر می تواند روی آن خط بکشد. خطوط روی شیشه عینک جلوی چشمان شما لکه ایجاد می کند. برای مراقبت بهتر از عینک می توانید دستمال را کمی مرطوب کنید. دستمال مرطوب مخصوصی نیز وجود دارد که عینک ضد مه را به عینک می دهد ، پوشیدن این دستمال مرطوب آسان است و هزینه زیادی ندارد.

همچنین روی سطح لیوان ها پاک کننده های اسپری وجود دارد که پس از پاشیده شدن روی لیوان ها باید آنها را با حوله خشک کرد. استفاده از این اسپری ها به اندازه دستمال مرطوب نیست.

عینک خود را بشویید

یک کاسه آب گرم و صابون ، لیوان ها را در آن تکان دهید و سپس خشک کنید ، عالی است! شما به راحتی چربی ، گرد و غبار و مواد آرایشی باقی مانده روی عینک خود را پاک می کنید. برای عینک های گران قیمت بهتر است پاک کننده های مخصوص خریداری کنید. این کار را در صورت لزوم یا حداقل یک بار در هفته تکرار کنید. از شوینده های ملایم مانند مایع ظرفشویی یا صابون دستی استفاده کنید. چند قطره سرکه نیز به از بین بردن لکه های سرسخت کمک می کند. سرکه همچنین از زنگ زدگی و پوسیدگی فنجان ها جلوگیری می کند.

روش درست برای برداشتن عینک

بیشتر ما وقتی می خواهیم برای خودمان نقاشی بکشیم ، آرامش داریم اما نمی دانیم با آن چه کار کنیم. در نهایت ، این کار پیچ ها را باز می کند و یا شکل کلی قاب را از بین می برد. از دو دست خود برای برداشتن یا قرار دادن عینک خود استفاده کنید و دسته ها را از ضخیم ترین قسمت نگه دارید.

عینک بزنید

چگونه از عینک خود مراقبت کنیم؟

همیشه عینک خود را در جایی که قابل مشاهده است نگه دارید. گذاشتن لیوان روی صندلی یا آشپزخانه اپن باعث می شود کسی روی آن بنشیند یا چیزی به پنجره ها برخورد کند و شیشه را خراش دهد. همچنین عینک خود را در معرض تابش مستقیم آفتاب قرار ندهید ، مانند جلوی داشبورد ماشین. نور خورشید باعث می شود قاب عینک انعطاف پذیرتر و نرمتر از حد لازم باشد ، یا ذوب شود و شکل خود را از دست بدهد.

همیشه لیوان ها را تا کنید و آنها را بالا و صاف بگذارید. بیشتر خطوط روی لیوان شیشه ها با وارونه سازی آنها ایجاد می شوند.

  • clubnews clubnews