سبک زندگی

سبک زندگی مدرن

سبک زندگی

سبک زندگی مدرن

۸ مطلب در خرداد ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

چگونه می توان فهمید چه کسی شماره ما را به چه نامی ذخیره کرده و در تلفن خود دارد؟
چه کسی شماره ما را نگه داشته است؟
از کجا می دانیم چه کسی شماره ما را ذخیره کرده است ، آیا آنها آیفون هستند یا آندروید؟ با ما همراه باشید تا بدانید که چگونه شماره خود را در تلفن های همراه خارجی ذخیره کنید و همچنین نام های ما در تلفن های خارجی چیست.

روش های جالب بسیاری وجود دارد که می توانید بفهمید شخصی شماره تلفن ما را ذخیره کرده است یا خیر. یا اصلاً چه کسی شماره ما را ذخیره کرد. بارها دوست داریم بدانیم دوستان واقعاً شماره ما را در تلفن خود ذخیره کرده اند یا نه! یا آنها فقط به ما دروغ می گویند!

مطمئناً اگر موفق به درک این مشکل شویم دیگر در تلگرام یا واتس اپ مسدود نخواهیم شد و حداقل به افرادی که این شماره را فقط روی تلفن خود ذخیره می کنند پیامی ارسال خواهیم کرد.

به ما بپیوندید تا بفهمید چه کسی شماره ما را ذخیره کرده یا چه کسی شماره ما را به عنوان مخاطبی در تلفن شما ذخیره کرده و تلفن های دیگران را با چه تماس می گیریم یا چه اسمی را ذخیره کرده ایم

ابتدا می توانید دستگاهی را برای ذخیره شماره های تماس از طریق لینک زیر برای ذخیره شماره تماس افراد خریداری کنید:

دستگاهی برای ذخیره شماره های تماس خریداری کنید
 

از کجا بدانیم چه کسی شماره ما را ذخیره کرده است؟
برنامه ME
برنامه ME بهترین شناسه تماس گیرنده و محافظت در برابر هرزنامه برای Android شما است! علاوه بر این ، ME یک شبکه اجتماعی برای مخاطبین شما است ، مکانی که می توانید با دوستان و همکاران قدیمی ارتباط برقرار کنید. از این به بعد ، شما همیشه می دانید که مردم واقعاً درباره شما چه فکر می کنند

این برنامه تنها برنامه در جهان است که می توانید ببینید چه کسی شماره شما را در مخاطبین خود ذخیره کرده و دقیقاً نشان می دهد چه کسی شما را با چه نامی نجات داده است!

بهترین برنامه مکالمه که نشان می دهد چه اسمی را بر روی تلفن های دیگران نگه داشته اید ، این برنامه در بازار با یک شماره گیری قدرتمند پشتیبانی می شود که از جستجوی شماره معکوس ، ارتباط آسان با موارد دلخواه و گزارش تماس رنگی بصری ساده ای که ایجاد می کند پشتیبانی می کند. وقت آن است که ارتباطات را برقرار کرده و تماس ها را به سطح کاملا جدیدی برسانیم.

ویژگی های برنامه ME
شناسه تماس گیرنده هوشمند من - پشتیبانی از حباب
با شناسایی میلیاردها عدد ، ME بهترین و تنها شناسه تماس گیرنده است که باید از آن استفاده کنید.
شناسه تماس گیرنده هوشمند
برای تماس گیرندگان ، نام اصلی تماس گیرنده را بردارید.
در طول تماس واتس اپ ، ایمیل ، پیامک و موارد دیگر را ارسال کنید
هشدارها در مورد تماس با روبات ، هرزنامه ، تماس با کلاهبرداری در زمان واقعی.
وقتی دوست صمیمی با شما تماس می گیرد فاصله خود را رعایت کنید.
برای تماس های دریافتی ، فلش را فعال کنید.
شناسه تماس گیرنده ما می تواند نام مخاطب را با صدای بلند صحبت کند و با صدای بلند بگوید!
نظرات کاربران در مورد تماس گیرنده را بخوانید
 

برنامه ME را بارگیری کنید

نام ما روی گوشی های خارجی در واتس اپ و تلگرام
اگر به دنبال پاسخ این سوال هستید ، بهترین راه استفاده از گزینه پخش واتس اپ است.

با استفاده از این روش می توانید فقط به افرادی که شما را در لیست مخاطبین خود ذخیره کرده اند پیام ارسال کنید ، بنابراین دقیقاً می دانید چه کسی شماره شما را در تلفن شما ذخیره کرده است یا خیر.

به این ترتیب شما به 2 یا بیشتر از مخاطبین خود پیغام خواهید داد و خواهید فهمید که کدام یک شماره شما را ذخیره کرده است و کدام یک شما را در مخاطبتان ندارد.

البته قبل از شروع باید به خاطر داشته باشید که هم شما و هم مخاطبان باید حساب WhatsApp داشته باشید.

  • clubnews clubnews
  • ۰
  • ۰

برای داشتن افکار موفق بایستی قدم هایتان را با اصولی ترین برنامه ریزی ها بردارید ؛ این مسئله آنقدرها هم سخت و پیچیده نیست. بزرگترین تفاوت بین افراد موفق و ناموفق وجود دارند افکارات آنهاست موارد کوچک تفاوت های بزرگ رامی سازد این مورد تشکیل دهنده برای رسیدن به ارزشمندی رقابت اعتماد به نفس است،در ادامه این بخش از نمناک به 5 گزینه ی به ظاهر ساده ولی موثر برای رسیدن به افکار موفق را به شما معرفی خواهیم کرد.

 زندگی نامه انسانهای موفق

چطور افکارمان را شبیه انسان های موفق شود ؟

انسانهای موفق دارای چه افکاری هستند؟
5 فاکتور که برای افکار موفق به آن نیاز داریم
صحبت کردن با خود از افکار انسانهای موفق
همیشه فکر می کنید گفتگویی که با دیگران دارید اهمیت بیشتری دارد اما اینطور نیست گفت و گویی که با خود دارید بیشترین اهمیت را دارد ما با خودمان هر روز صحبت می کنیم. بدانید چیزهایی که وارد ذهن مان می شود تاثیر زیادی روی نظراتمان دارد مراقب چیزهایی که با خود می گویید باشید همیشه نهال خوبی در ذهن به جای انتقاد و شک بکارید.

تجربه انسان های موفق

افکار انسانهای موفق و صحبت های مداوم با خود
اراده مهم است

اراده به شما می گوید که چگونه با مهارت به سمت موفقیت پیش روید بزرگ فکرکنید و گذشته را به فراموشی بسپارید بینش خود را بالا ببرید و منتظر خروجی های قابل توجه اش باشید اینجاست که رشد واقعی اتفاق می افتد.

من موفق میشوم

افکار انسانهای موفق و داشتن اراده ای آهنین
مهم ترین افکار انسانهای موفق
برای داشتن افکار انسانهای موفق ثبات لازم است
وقتی صحبت از موفقیت می شود همه با آنجلا روانشناس جهانی دوباره آشنا می شوند صبر و استقامت دو فاکتور مهم برای رسیدن به موفقیت است چون باعث می شود اگر در مسیر سختی هایی باشد آنها را تحمل و با استقامت برای پیشبرد آن تلاش کرد.

افکار افراد موفق

ثبات یکی از افکار انسانهای موفق
استراتژی افکار انسانهای موفق
اظهار کردن هدف نه بیشتر یک گام به سمت موفقیت است تنها راه کاری که می توانیم به شما ارائه دهیم این است که اهداف را به بخش های کوچک تقسیم کنید تا قابل مدیریت تر باشد و سپس برنامه ایی با فعالیت ها تعیین کنید خروجی ان حتمن به موفقیت کمک می کند.

 یک انسان موفق

افکار و استراتژی های انسانهای موفق
اجرای استراتژی افکار انسانهای موفق
تعیین استراتژی یک چیز است اما به مرحله ی اجرا در آوردن یک چیز دیگر است تصمیم بگیرید که حرکت قوی انجام دهید وقتی به هدفتان برسید تازه متوجه می شوید که چقدر ساده بوده است وقتی برنامه کاررابه مرحله اجرا درآورید تازه باوری درخود ساخته ایدکه نه تنها بازتاب موفقیت رانشان میدهد بلکه شما را یک گام به هدف اصلی نزدیک میکند. 

  • clubnews clubnews
  • ۰
  • ۰

قانون مورفی چیست

تصور کنید در ترافیکی با ۸ ردیف از اتومبیل‌هایی گرفتار شده‌اید که سپربه‌سپر یکدیگر ردیف شده‌اند. عجله دارید که هرچه زودتر به خانه برسید، ولی در کمال ناامیدی متوجه می‌شوید که اتومبیل‌ها در تمام لاین‌ها حرکت می‌کنند، به‌جز لاین شما. لاین خود را عوض می‌کنید، ولی پس از آن اتومبیل‌ها در لاین جدیدتان از جای‌شان حرکت نمی‌کنند. در وضعیتی که بدون حرکت و ثابت مانده‌اید متوجه می‌شوید که اتومبیل‌ها در تمام لاین‌های بزرگراه (ازجمله لاینی که تازه از آن خارج شده‌اید) درحال حرکت هستند.
قانون مورفی

به دنیای آزاردهنده‌ی قانون مورفی خوش آمدید. براساس قانون مورفی هر خطایی که بتواند رخ دهد، رخ می‌دهد. این گفته می‌تواند کاملا درست باشد. البته این مسئله به‌خاطر وجود قدرتی اسرارآمیز در این قانون نیست. درواقع این ما هستیم که قانون مورفی را به مشکلات خود ربط می‌دهیم. وقتی زندگی خوب پیش می‌رود، کاری با این قانون نداریم. همیشه انتظار داریم که همه‌چیز طبق میل ما پیش برود، ولی وقتی کارها آن‌طور که می‌خواهیم پیش نمی‌رود، به‌دنبال دلیلی می‌گردیم.

مثلا راه رفتن را در نظر بگیرید. تابه‌حال چند بار وقتی به مقصدی رسیده‌اید با خود فکر کرده‌اید: «وای! من واقعا خوب راه می‌روم»؟ ولی وقتی زمین می‌خورید و زانوی‌تان زخمی می‌شود، از خودتان می‌پرسید چرا این اتفاق برای شما افتاده است.

قانون مورفی از تمایل ما به تمرکز کردن روی اتفاق‌های منفی و نادیده گرفتن رویدادهای مثبت ناشی می‌شود. این قانون از عجول بودن ما سرچشمه می‌گیرد و برای اثبات خود از قوانین احتمالات (احتمالات ریاضی رخ دادن اتفاق‌ها) استفاده می‌کند.

این قانون تخیل ما را درگیر می‌کند. مطالب فراوانی درمورد قانون مورفی و شاخه‌های آن در کتاب‌ها و وب‌سایت‌ها ارائه شده است. چند گروه موسیقی نام قانون مورفی را روی خود گذاشتند و این قانون از نام‌های پرطرفدار برای میخانه‌ها و رستوران‌های ایرلندی درسراسر جهان است. نام این قانون را روی یک فیلم اکشن نیز گذاشته‌اند.

ولی قانون مورفی مفهومی نسبتا جدید است که پیدایش آن به اواسط قرن گذشته بازمی‌گردد. جادوگری به‌نام آدام هیل شیرک (Adam Hull Shirk) در سال ۱۹۲۸ در مقاله‌ای با عنوان «اجتناب از اتفاق‌های ناخواسته» (On Getting Out of Things) نوشت که به‌شکلی جادویی، معمولا هر ۹ مورد از ۱۰ کاری که می‌تواند با شکست مواجه شود، در عمل نیز به شکست منتهی می‌شود. حتی پیش از آن نیز این قانون، قانون سود (Sod’s Law) نامیده می‌شد. طبق قانون سود هر چیز بدی که می‌تواند برای فرد بیچاره‌ای اتفاق بیفتد، اتفاق می‌افتد. درواقع قانون مورفی هنوز هم در انگلستان قانون سود نامیده می‌شود.

کاپیتان ادوارد آلویسیوس مورفی که بود؟

باور کنید یا نکنید، فردی به‌نام مورفی وجود داشت که تا زمان مرگش در سال ۱۹۹۰ در ایالات متحده زندگی می‌کرد. کاپیتان ادوارد اِی مورفی جونیور (Captain Edward A. Murphy Jr) مهندس نیروی هوایی بود. او درطول حرفه‌های نظامی و غیرنظامی خود در آزمایش‌های طراحی مهندسی فراوانی شرکت کرد و یکی از این آزمایش‌ها (تقریبا به‌طور اتفاقی) موجب پیدایش قانون مورفی شد.

در سال ۱۹۴۹ افسران پایگاه نیروی هوایی ادواردز در کالیفرنیا درحال انجام آزمایش‌های پروژه‌ی MX981 بودند تا میزان نیروی گرانشی قابل‌تحمل برای انسان را مشخص کنند. آنها امیدوار بودند که از یافته‌های‌شان در طراحی هواپیماهای آینده استفاده شود.

قانون مورفی - سرهنگ جان پاول استاپ

تیم پروژه برای شبیه‌سازی نیروی سقوط هواپیما از یک واگن موشکی (rocket sled) به نام «Gee Whiz» استفاده کردند. واگن موشکی با سرعت بیش از ۲۰۰ مایل بر ساعت به‌سمت پایین مسیری نیم مایلی (۸۰۴٫۶۷۲ متر) حرکت و باید در کمتر از یک ثانیه به‌طور ناگهانی توقف می‌کرد. مشکل این بود که برای مشخص شدن اینکه دقیقا هر فرد چه میزان نیرویی را می‌تواند تحمل کند، باید از انسانی واقعی در آزمایش استفاده می‌شد تا آن نیرو را تجربه کند. سرهنگ جان پاول استاپ (Colonel John Paul Stapp) که پزشکی حرفه‌ای در نیروی هوایی بود برای سوار شدن در واگن موشکی داوطلب شد. استاپ درطول چندین ماه بارها سوار واگن موشکی شد و این آزمایش‌ها ازنظر جسمی فشار زیادی به او وارد کرد. او دچار شکستگی استخوان، صدمات گوناگون و پارگی رگ‌های خونی چشم‌هایش شد و اینها همگی برای پیشرفت علم بود.

مورفی نیز در یکی از این آزمایش‌ها شرکت کرد. البته در آن آزمایش از مجموعه‌ای از سنسورهایی استفاده شد که به ابزارهایی که دکتر استاپ را به واگن موشکی متصل نگه می‌داشت، وصل می‌شد. این سنسورها میزان دقیق نیروی گرانشی اعمال‌شده در زمان توقف ناگهانی واگن موشکی را اندازه‌گیری می‌کردند و موجب افزایش قابلیت اطمینان داده‌های به‌دست آمده می‌شدند.

درمورد اینکه آن روز چه اتفاقی افتاد و هر فردی دقیقا چه نقشی در ایجاد قانون مورفی داشت، داستان‌های گوناگونی وجود دارد. ولی آنچه در ادامه می‌گوییم، احتمالا بیش از همه به آنچه در آن روز اتفاق افتاد، نزدیک است.

در اولین آزمایش پس از متصل کردن سنسورها، رقم صفر نمایش داده شد، چون تمام سنسورها به‌صورت اشتباه متصل شده بودند. برای هر سنسور ۲ حالت برای اتصال وجود داشت که یکی درست و دیگری اشتباه بود و تمام سنسورها به‌شکل اشتباه متصل شده بودند.

وقتی مورفی متوجه این اشتباه‌ها شد، زیرلب چیزی درمورد تکنسین (که قاعدتا مسئول این اشتباه‌ها بود) گفت. مورفی چیزی شبیه این را گفت که: «اگر برای انجام کاری ۲ راه وجود داشته باشد و یکی از آنها منجربه فاجعه شود، او همان را انجام می‌دهد».

مدت کوتاهی پس از آن مورفی به فرودگاه رایت (Wright Airfield) بازگشت و در آنجا مستقر شد. ولی استاپ (مردی که به‌دلیل حس شوخ‌طبعی و هوش خود مشهور بود) جهان‌شمول بودن و فراگیری آنچه مورفی گفته بود را تشخیص داد و در کنفرانس مطبوعاتی گفت که عملکرد و سابقه‌ی خوب تیم واگن موشکی ازنظر ایمنی، به‌دلیل آگاهی این تیم از قانون مورفی بوده است. او گفت قانون مورفی یعنی «هر خطایی که بتواند رخ دهد، رخ می‌دهد.»

تمام داستان همین بود. قانون مورفی در نشریات هوافضایی ظاهر شد و پس از مدت کوتاهی راه خود را به فرهنگ مردم باز کرد، ازجمله در کتابی در دهه‌ی ۱۹۷۰ نیز وارد شد. از آن زمان به‌بعد چیزهایی به این قانون اضافه شده و گسترش یافته است.

سایر حقایق فراگیر و جهان‌شمول

قانون مورفی - آرتور سی کلارک

گرچه قانون مورفی نگرشی منفی و بدبینانه نسبت‌به جهان را نشان می‌دهد، ولی مورفی تنها قانون نیست. از زمان محبوبیت قانون مورفی پس از آزمایش‌های واگن موشکی در پایگاه نیروی هوایی ادواردز، ناظران زیرک و باهوش نیز قوانین خود را ساخته و ارائه داده‌اند.

بعضی از این قوانین در حد خود معروف شده‌اند، مانند اصل پیتر (Peter Principle) که براساس آن همه‌ی مردم درنهایت به سطح ناکارآمدی خود خواهند رسید یا تفسیر اوتول (O’Toole) درمورد قانون مورفی که طبق آن مورفی فردی خوش‌بین بوده است. به‌معنای واقعی کلمه از زمان پیدایش قانون مورفی هزاران قاعده، قانون، اصل و نظر ایجاد شده است. بعضی از آنها بامزه‌اند، بعضی عاقله‌اند و بعضی نیز معمولی هستند. بقیه‌ی آنها نظرات و مشاهداتی قدیمی، آزمون‌شده و درست هستند:

  • مشاهدهٔ اتوره (Etorre’s Observation): همیشه خط دیگر سریع‌تر حرکت می‌کند.
  • تمایز بارت (Barth’s Distinction): انسان‌ها در جهان دو نوع هستند: کسانی که افراد را به انواع مختلف تقسیم می‌کنند و کسانی که این کار را انجام نمی‌دهند.
  • قانون آکتون (Acton’s Law): قدرت فاسد می‌کند، قدرت مطلق کاملا فاسد می‌کند.
  • قانون حماقت (Boob’s Law): همیشه در آخرین محلی که به آن نگاه می‌کنید، چیزی را که به دنبالش هستید پیدا می‌کنید.
  • قانون سوم کلارک (Clarke’s Third Law): جامعه‌ای را که به‌اندازه‌ٔ کافی پیشرفته باشد، نمی‌توان از سحروجادو تشخیص داد.
  • قانون فرانکلین (Franklin’s Rule): کسی خوشبخت است که هیچ انتظاری ندارد، چون هرگز ناامید نمی‌شود.
  • قانون مسیر پیش‌روی عیساوی (Issawi’s Law of the Path of Progress): میان‌بر طولانی‌ترین فاصلهٔ بین دو نقطه است.
  • قانون منکن (Mencken’s Law): آنها که می‌توانند، عمل می‌کنند و آنها که نمی‌توانند، آموزش می‌دهند.
  • قانون پاتن (Patton’s Law): برنامه‌ای خوب در امروز بهتر از برنامه‌ای عالی در فرداست.

هر یک از این سخنان جنبه‌ای از جهان را توضیح می‌دهد و آن را به‌شکلی قابل‌فهم (و بامزه) بیان می‌کند. ولی باوجوداین، قانون مورفی همچنان پدربزرگ تمام قوانین است. چه چیزی در این قانون وجود دارد که زندگی را به این خوبی نشان می‌دهد؟

اعتقاد به سرنوشت و جذابیت قانون مورفی

رابطه اعتقاد به سرنوشت با قانون مورفی

چرا قانون مورفی مفهومی جهانی و درست است؟ وقتی با پریز برق و دوشاخه‌ای سروکار داریم که طوری ساخته شده که فقط به یک صورت در پریز قرار بگیرد، ۵۰٪ احتمال دارد که این کار را درست انجام بدهیم و ۵۰٪ هم احتمال دارد که آن را اشتباه انجام بدهیم. شاید بهترین توضیح موجود برای جذابیت قانون مورفی برای ما وجود حس درونی و ذاتی اعتقاد به سرنوشت است.

اعتقاد به سرنوشت تصوری است که طبق آن همه‌ٔ ما در دستان سرنوشت، ناتوان و ضعیف هستیم. براساس این عقیده چیزهایی که برای ما اتفاق می‌افتد (مثلا زخمی شدن زانوی‌مان) اجتناب‌ناپذیر هستند. طبق این عقیده نوعی قانون جهانی وجود دارد که از بازی کردن با ما لذت می‌برد.

اعتقاد به سرنوشت با مفهوم دیگری که ارادهٔ آزاد نام دارد در تناقض است. طبق این عقیده انسان‌ها اراده‌ای آزاد دارند و تمام انتخاب‌ها و پیامدهایی که به‌دنبال آن انتخاب‌ها می‌آید، به خود ما تعلق دارد.

شاید ارتباط ما با قانون مورفی نتیجهٔ برخورد میان ارادهٔ آزاد و اعتقاد به سرنوشت باشد. از یک سو قانون مورفی حماقت انکارناپذیرمان را به ما نشان می‌دهد. اگر فرصتی به ما داده شود تا کاری را اشتباه انجام دهیم، در نیمی از موارد همین کار را می‌کنیم. ولی این از انتخاب‌های خود ما ناشی می‌شود. از سوی دیگر قانون مورفی عدم کنترل ما را نیز نشان می‌دهد، مثلا درمورد اینکه همیشه به‌نظر می‌رسد در آهسته‌ترین لاین در ترافیک گرفتار می‌شویم.

قانون مورفی چیزی را اثبات نمی‌کند، حتی چیزی را هم توضیح نمی‌دهد. این قانون فقط این قاعده را بیان می‌کند که «کارها به‌خوبی پیش نخواهند رفت.» ولی وقتی قانون مورفی را درنظر می‌گیریم، فراموش می‌کنیم که نیروهای دیگری نیز وجود دارد که عمل می‌کنند. نویسنده‌ای به‌نام رودیارد کیپلینگ (Rudyard Kipling) می‌گوید، هرچند بار هم که نان از دست شما روی زمین بیفتد، همیشه طوری می‌افتد که سمتی که روی آن کره مالیده شده به‌سمت پایین باشد. کیپلینگ، نویسندهٔ «کتاب جنگل» (The Jungle Book) و دیگران نظری را بیان کرده‌اند که بیشتر ما می‌توانیم با آن ارتباط برقرار کنیم: «زندگی، به‌شکل خنده‌داری سخت است.»

البته درمورد نانی که روی آن کره مالیده شده باید به این نکته توجه داشته باشید که یک سمت نان از سمت دیگر سنگین‌تر است. یعنی در مسیر رسیدن به زمین، سمت سنگین نان به‌دلیل گرانش به‌سمت زمین می‌چرخد و به‌همین دلیل است که سمت سنگین‌تر نان در زمان افتادن روی زمین به‌سمت بالا نمی‌چرخد. به هر حال سمتی که روی آن کره مالیده شده سنگین‌تر از سمت دیگر نان است. پس کیپلینگ درست می‌گوید، نانی که روی آن کره مالیده شده همیشه طوری روی زمین می‌افتد که سمتی که روی آن کره مالیده‌شده به‌سمت زمین باشد.

قانون مورفی و قانون آنتروپی

قانون مورفی از پشتیبانی یک قانون طبیعی پذیرفته‌شده، یعنی قانون آنتروپی برخوردار است. از قانون آنتروپی بیشتر در مطالعات ترمودینامیک (چگونه انرژی از یک شکل به شکل دیگر تبدیل می‌شود) استفاده می‌شود و طبق آن در جهان ما سیستم‌ها تمایل دارند که به بی‌نظمی و آشفتگی برسند. آنتروپی که قانون دوم ترمودینامیک نیز نامیده می‌شود، از ادعای قانون مورفی که طبق آن «هر خطایی که بتواند رخ دهد، رخ می‌دهد» پشتیبانی می‌کند.

جلوگیری از قانون مورفی

ابزارهای رفع خطر که برای جلوگیری از قانون مورفی طراحی می شوند

درحالی‌که بیشتر ما قانون مورفی را به‌خاطر توانایی آن در توضیح حس ناتوانی و ضعف در وقایعی خاص می‌ستاییم، افرادی نیز به آن به چشم ابزاری مفید نگاه می‌کنند. دست‌کم یک فرد قانون مورفی را معادله‌ای ریاضی می‌داند که می‌تواند احتمال نادرست پیش رفتن فرایندها را پیش‌بینی کند. جوئل پل (Joel Pel)، مهندس زیست‌شناسی در دانشگاه بریتیش کلمبیا، فرمولی ارائه کرده است که میزان وقوع قانون مورفی را پیش‌بینی می‌کند:

فرمول جوئل پل برای پیش بینی قانون مورفی

در این فرمول از مقدار ثابتی برابربا ۱، فاکتوری که ثابت نیست و چند متغیر استفاده می‌شود. پل در این فرمول از اهمیت رویداد (I)، پیچیدگی سیستم موردنظر (C)، ضرورت نیاز به کارکردن سیستم (U) و فراوانیِ (frequency) استفاده از سیستم (F) استفاده می‌کند.

پل در مقاله‌ای که برای نشریهٔ Science Creative نوشت، از مثال پیش‌بینی وقوع قانون مورفی در زمانی استفاده کرد که راننده‌ای باید خودروی تویوتا ترسل (Toyota Tercel) خود را در هوای توفانی و بارانی در مسافتی حدود ۶۰ مایل (۹۶٫۵ کیلومتر) تا خانه‌اش براند، بدون اینکه کلاچ از کار بیفتد و عمل نکند. پل با استفاده از معادلهٔ مورفی به جواب ۱ می‌رسد: یعنی کلاچ ترسل بدون شک در هوای بارانی و توفانی از کار می‌افتد. اگرچه هر کسی که با ترسل آشنا باشد احتمالا با چنین مسئله‌ای روبه‌رو شده است و این را می‌داند، ولی اینکه می‌توان این مسئله را ازنظر ریاضی نیز پیش‌بینی کرد، تا حدی ما را آرام می‌کند.

قانون مورفی حقیقت ساده‌ای را به مهندسان، برنامه‌نویسانِ رایانه و دانشمندان یادآوری می‌کند: گاهی سیستم‌ها ازکار می‌افتند و درست عمل نمی‌کنند. در بعضی موارد عمل نکردن یک سیستم به این معنی است که باید آزمایش را تکرار کنیم. ولی در بعضی از موارد، نتایج عمل نکردن سیستم بسیار پرهزینه‌تر است.

NASA بارها و بارها با چنین نتایجی روبه‌رو شده است. این آژانس فضایی شکست‌های فراوانی داشته است و گرچه تعداد شکست‌های آن در مقایسه با موفقیت‌هایش اندک است، ولی این شکست‌ها معمولا بسیار پرهزینه بوده‌اند. برای نمونه در سفینهٔ فضایی بدون سرنشینی که در مدار زمین می‌چرخید، مجموعه‌ای از سنسورها که به دو صورت درست و اشتباه متصل می‌شدند (درست مانند آزمایش Gee Whiz اصلی مورفی)، همگی به شکل اشتباه متصل شدند. وقتی سنسورها طبق آنچه طراحی شده بود عمل نکردند، چترهای نجاتی که باید سرعت فضاپیما در زمان حرکت به‌سمت زمین را کاهش می‌دادند باز نشدند و فضاپیما در صحرا سقوط کرد.

  • clubnews clubnews
  • ۰
  • ۰

چگونه خلاق باشیم

هیچ چیز به اندازه خلاقیت به کامل بودن زندگی انسان کمک نمی‌کند. در واقع مواردی که ما را از سایر موجودات متمایز می‌کند؛ یعنی زبان، ارزش‌ها، هنر و علم و فناوری در نتیجه ی خلاقیت و تفکر خلاق بشر است.

چگونه خلاق باشیم

خلاقیت  با روح و روان و شادمانی فرد و سلامت جسم ارتباط مستقیم دارد. هر وقت رفتاری خلاق از خود نشان می‌دهیم بیش از هر زمان دیگر احساس سرزندگی می‌کنیم. هیجان یک نقاش از طرح خلاقانه ‌اش یا دانشمند از ابتکارش در تولید فناوری جدید را در نظر بگیرید.

 افراد خلاق تقریبا خود را با هر شرایطی وفق می‌دهند و برای رسیدن به اهداف خود از هر چیزی که در دسترسشان‌ باشد استفاده می‌کنند. بهترین واژه‌ای که می‌توان با آن افراد را خلاق نامید، پیچیدگی است. آنها تفکر و عمل را در کنار هم دارند؛ دو ویژگی‌ای که در اکثر مردم تک‌ تک دیده می‌شود. آنها به جای یک نفر، همچون چند نفر در یک بدن هستند.

 

چگونه خلاق باشیم

 

در ادامه 10 مورد از ویژگی های مشاهده شده در افراد خلاق را ذکر خواهیم کرد.

1- پرانرژی ‌اند
 افراد خلاق اگرچه ظاهراً آرام هستند و ساعت‌ها کار می‌کنند و در کارشان بسیار متمرکز می‌شوند، اما پرازانرژی بوده و در محیط اطراف خود فضایی از طراوت و اشتیاق به وجود می‌آورند.

 در واقع آنها از توانایی  فیزیکی بسیار خوبی برخوردارند اغلب آنها حتی در 70 یا 80 سالگیشان انرژی داشته و سالم هستند. درحقیقت، این انرژی از درون وجود به سبب ذهن بسیار متمرکزشان نشات می‌گیرد و صرفا برتری ژنتیکی نیست البته این موضوع به این مفهوم نیست که افراد خلاق بیش ‌فعال هستند، در حقیقت بسیار می‌خوابند و استراحت می‌کنند.

 موضوع این است که آنها به خوبی انرژی خود را کنترل می‌کنند، هر وقت لازم باشد براحتی روی موضوعی متمرکز می‌شوند و در مواقع لزوم به سرعت باتری خود را شارژ می‌کنند. آنها متوجه شده‌اند فعالیت و استراحت، دو جزء مهم برای رسیدن به اهدافشان است.

2- از مواد خام ذهنشان بیشتر استفاده می‌کنند
به نظر می‌رسد وقتی افراد خلاق سعی می‌کنند مشکلی را حل کنند یا به هدفی برسند، به ویژه وقتی آن هدف با قدرت ابتکارشان ارتباط پیدا کند، نسبت به افراد عادی بیشتر از مغزشان استفاده می‌کنند. مثلا اگر از یک فرد معمولی بخواهید تصویر گربه ‌ای را بکشد، او به شکل ظاهری یک گربه فکر می‌کند و با دقت آنچه را از یک گربه می‌داند، می‌کشد، اما یک نقاش خلاق، عمقی تر می‌اندیشد؛ نه ‌تنها به خود گربه فکر می‌کند بلکه به مکانی که ایستاده، کاری که آن انجام می‌دهد و حتی به خطوط و نقش و نگار بدنش دقت می‌کند حتی ممکن است به آن شخصیت و عواطف انسانی بدهد و چیزی واقعا بیش از یک گربه به شما تحویل می‌دهد.

افراد خلاق با استفاده بسیار بیشتر از مواد خام به هدفشان می‌رسند، در واقع با کمک این مواد خام نسبت به یک فرد معمولی ایده‌های بکر بیشتری تولید می‌کنند.

 

چگونه خلاق باشیم

3- آگاه هستند
 اطلاعات عمومی افراد خلاق بالاست. در تحقیقی مشخص شد افرادی که ضریب هوشی زیر 120 دارند، نمی‌توانند از خود خلاقیت نشان دهند، اما افرادی که ضریب هوشی شان بالاتر از 120 است هم الزاما خلاقیت زیادی از خود نشان نمی‌دهند در واقع افراد خلاق روی تفکرهای متضاد تسلط دارند. از آنجا که اطلاعات عمومی ‌شان بالاست، کلی ایده و فکر به ذهن‌شان می‌رسد. آنها انعطاف دارند و می‌توانند مسائل را از جنبه‌های مختلف بررسی کنند.

4-  شوخ طبع‌اند
 افراد خلاق در کنار نظم و انضباط ، بازی و شوخی را هم در نظر می‌گیرند. سختکوش هستند، اما هرگز شوخ‌طبعی را فراموش نمی‌کنند و می‌توانند از پس کارهای سختشان با چاشنی شوخی و تخیلات بامزه برآیند.

5-  خیال پردازند
 افراد خلاق به سراغ تخیل و فکرهای فانتزی می‌روند و آن را با منابع حقیقی در می‌آمیزند. هنر و علم برجسته درواقع جهشی از تخیل به دنیایی است که از زمان فعلی متفاوت است.

 مردم غالبا این گونه تفکرات را صرفا تخیل می‌پندارند، اما تا تخیل وجود نداشته باشد، ابتکار و اختراع نیز به وجود نمی‌آید. افراد خلاق گاهی غرق در تخیلات شده و از درون، آنها راهی به سوی واقعیت باز می‌کنند. وقتی فردی شروع به تفکر خلاقانه می‌کند تمام شرط و شروط‌های فقط منطقی فکرکردن برداشته می‌شود.

6-   ویژگی‌های متضاد از خود بروز می‌دهند
افراد خلاق تمایل دارند هم برونگرا و هم درونگرا باشند. آن ها معمولا به یک سمت تمایل نشان می‌دهند؛ یا دوست دارند در جمعیت و کنار مردم باشند یا گوشه ‌ای بنشینند و فقط تماشا کنند.

در تحقیقات روانشناسی مشخص شده است افراد برونگرا و درونگرا شخصیت بسیار ثابتی دارند که آنها را از یکدیگر متمایز می‌کند، اما از طرفی افراد خلاق به نظر می‌رسد که هر دو ویژگی را همزمان از خود بروز می‌دهند. آنها در عین حال که دوست دارند در جمع مردم باشند، گاهی گوشه‌ای خلوت را انتخاب کرده و به تفکر خلاقانه خود مشغول می‌شوند. در واقع در جمع بودن به آنها کمک می‌کند به ایده‌های جالب دست پیدا کنند.

ویژگی های انسان های خلاق
7- مغرور و متواضع هستند
افراد خلاق در عین حال که به خود افتخار می‌کنند و نشانه‌هایی از غرور در خود بروز می‌دهند، بسیار متواضع هستند. خیلی جالب است فرد مشهوری را ببینید که فکر می‌کنید باید بسیار مغرور و متکبر باشد، اما در عوض با فردی روبه‌رو شوید که خجالتی است و شکسته‌ نفسی می‌کند.

 این افراد دقیقا می‌دانند در کجا ایستاده‌اند و نسبت به منابعی که از دیگران  برای آگاهی یافتن دریافت کرده‌اند، کاملا آگاه هستند و برای آنها نیز احترام قائل هستنند. در ضمن از نقش خوش‌شانسی که تاحدی در موفقیتشان موثر بوده است، اطلاع دارند. بنابراین فروتنی جزئی از وجودشان می‌شود و از سویی به خود و ایده‌های خلاقانه خود می‌بالند.

8-  از محدودیت‌ها گریزان هستند
 افراد خلاق تا حدی از مسئولیت‌هایی که براساس جنسیت به آنها تحمیل می‌شود، می‌گریزند. آزمایش‌هایی که روی دختران و پسران جوان شده است، نشان می‌دهد دخترانی که خلاق هستند روحیه‌ای سخت‌تــــر از دختران دیگر دارند، اما پسران خلاق حساس‌تر از همجنسان خود بوده و کمتر رفتارهای تهاجمی از خود بروز می‌دهند. در واقع، افراد خلاق می‌توانند ویژگی‌ها و توانایی‌های هر دو جنس را نشان دهند.

ویژگی های افراد خلاق

 
9- محافظه‌ کار و شورشی هستند
اشخاص خلاق در عین حال که محافظه‌کار هستند، آشوب هم به پا می‌کنند. آنها هم برای سنت‌های موجود ارزش قائل هستند و هم محافظه‌کارند و درست همان موقع شورش کرده و بت ‌شکن می‌شوند. در واقع اگر فقط سنت‌گرا باشند، نمی‌توانند تغییری در زندگی ایجاد کنند و اگر هم بدون توجه و احترام به گذشته به سراغ فرصت‌های جدید بروند، نمی‌توانند موارد تازه و نو را به عنوان پیشرفت در نظر بگیرند

. در حقیقت، همانقدر که برای موارد موجود که از گذشته باقی مانده ارزش قائل هستند، شهامت خطر کردن داشته و ایده‌های نو ارائه می‌دهند.

10-   قبل از این که دست به کار شوند، فکر می ‌کنند
افراد خلاق قبل از این که شروع به انجام دادن کاری کنند، از ذهنشان کمک می‌گیرند و موضوع را مرور کرده و احتمالات متفاوتی را در نظر می‌گیرند و جهتی را مشخص می‌کنند. وقتی مساله‌ ای را به یک فرد معمولی بدهید، حل کند او فوراً دست به کار می‌شود و به علت این که ذهنش به شدت روی حل آن مساله متمرکز می‌شود، نمی‌تواند محدودیت‌ها را کنار بزند و به طور کلی به راه‌ حل‌های بسیار معمولی و مشخص فکر می‌کند، اما یک فرد بسیار خلاق مشکل را در سرش می‌چرخاند و تا حدی آن را سبک و سنگین می‌کند. سوال‌هایی از خود می‌پرسد و به سناریوهای مختلف فکر می‌کند و حتی گاهی اوقات برای حل مشکلش از اطلاعات بی ‌ربط استفاده می‌کند.

 

چگونه خلاق باشیم. ویژگی های افراد خلاق

مثلا اگر از یک شخص نسبتا خلاق بخواهید ایده‌هایی برای کارهایی که می‌شود با یک جعبه بزرگ کرد ارائه دهد او فورا به جعبه‌ها و استفاده معمول‌شان فکر می‌کند: انبار یا اسباب‌بازی بچه‌ها اما یک فرد بسیار خلاق پا را از این فراتر می‌گذارد و به شکل‌های مختلف استفاده از جعبه فکر می‌کند و معمولا ایده‌های جالبی ارائه می‌دهد.

  • clubnews clubnews
  • ۰
  • ۰

همزن برقی یکی از کاربردی ‌تری وسایل آشپزخانه است. افرادی که عاشقانه آشپزی کردن را دوست دارند، بهترین وسایل ممکن را خریداری می‌کنند تا بتوانند غذا های خود را به آسانی و در زمانی کوتا‌ه ‌تر طبخ کنند. همزن برقی انواع مختلفی دارد. برخی مدل‌ های آن دستی و ساده هستند و برخی مدل‌ها به صورت ایستاده و کاسه ‌دار هستند.

همزن برقی با قیمت ارزان

اکثر وسایلی که امروزه در آشپزخانه‌ ها استفاده می‌شوند با برق کار می‌کنند. وسایلی مانند کتری برقی ، همزن برقی ، کباب ‌پز ، چای ساز ، قهوه ساز ، مخلوط ‌کن و … اکنون در بیشتر آشپزخانه‌ ها وجود دارند. علاوه بر کاربرد این وسایل که منجر به آسایش و راحتی می‌شوند، ظاهر آن‌ ها نیز می‌ تواند به لوکس و زیبا شدن دکوراسیون هم کمک شایانی کند.
اکثر افرادی که به آشپزی علاقه دارند همیشه سعی می‌کنند بهترین وسایل را برای آشپزخانه ‌ی خود تهیه کنند.

انتخاب همزن مناسب
همزن برقی از آن دست وسایلی است که می‌تواند در پخت انواع کیک ‌ها بسیار مفید و موثر عمل کند. همزن ‌ها مدل ‌های مختلفی دارند و انواع دستی آن نیز برای مصارف معمولی کاربرد دارند.

از مدل‌ های دیگر می ‌توان به همزن پایه ‌دار و یا ایستاده اشاره کرد که امکانات پیشرفته ‌تری دارد. اگر شما نیز به پخت‌ و پز علاقمندید و مشتاق تهیه ‌ی وسایل جدید هستید، حتما یکی از این همزن ‌ها را خریداری کنید.

همیشه باید این موضوع توجه کنید که در خرید وسایل برقی نباید تنها به ظاهر وسیله نگاه کرد، بلکه باید موارد بسیاری نظیر برند، جنس، گارانتی و قیمت آن را مدنظر قرار داد. در خرید همزن برقی نیز ابتدا نیاز خود را مشخص کنید و سپس اقدام به تهیه ‌ی مناسب ‌ترین کالای موجود کنید.

اگر نمی ‌خواهید مبلغ زیادی را هزینه کنید، مدل‌ های ارزان ‌قیمت‌تر را انتخاب کنید و اگر کارایی وسیله برایتان اهمیت دارد، مشخصات محصول را مطالعه کنید و ببینید که کدام یک از انواع مدل‌ ها می‌تواند پاسخگوی نیاز شما باشد.

کاربردهای همزن برقی چیست ؟
در زمان‌ های قبل، یعنی روزگارانی که وسایل عموما دستی بودند و کار کردن با آن‌ ها دشوار بود، افراد مجبور بودند برای تهیه‌ ی غذا زمان زیادی را صرف کنند. بشر همواره به فکر راه ‌هایی بوده است که بتواند زندگی را آسان ‌تر کند. همین امر موجب اختراع بسیاری از وسایل شد.

از آن‌جا که زمان طولانی طبخ غذا امری دردسر آفرین بود، وسایلی نظیر همزن برقی تولید شدند تا در کنار سایر ملزومات آشپزخانه، بتوان به آسانی آشپزی کرد. در نظر بگیرید که در گذشته زنان علاوه بر اموری که در بیرون از خانه انجام می‌ دادند تا چه حد باید برای آماده کردن وعد‌ه‌ های غذایی به دردسر می ‌افتادند. اما اکنون هر زمانی که هوس غذایی به سرتان بزند، می‌توانید با آماده کردن مواد اولیه و استفاده از وسایل برقی مانند همزن در کمترین زمان غذای موردنظر خود را آماده کنید.

علاوه بر کارایی ‌هایی که همزن برقی دارد، می‌تواند در دکوراسیون خانه‌ی شما نیز نقش مهمی را ایفا کند. اگر تمام وسایل آشپزخانه تان در یک سبک خاص چیده شده‌اند و رنگ ‌بندی مشخصی دارند، با انتخاب یک همزن که با دکوراسیون شما هماهنگی دارد می‌توانید محیطی زیبا خلق کنید و هنگام حضور در آشپزخانه، از آشپزی کردن لذت ببرید.

جنس بدنه‌ ی‌ همزن برقی یکی از مواردی است که در عمر وسیله مهم است. جنس پره‌ ها معمولا از استیل و یا کروم است و کاسه‌ی آن نیز می‌ تواند فلزی یا پلاستیکی باشد.

همزن‌ ها گنجایش متفاوتی دارند و به همین دلیل ابعاد آن‌ ها متنوع است. اگر در یک خانواده‌ی کم‌ جمعیت زندگی می‌کنید از مدل ‌های کوچک ‌تر استفاده کنید. اگر زیاد از این وسیله استفاده می‌کنید، سعی کنید خرید خود را از یک برند معتبر انجام دهید و با صرف هزینه‌ ی بیشتر، محصولی مقاوم ‌تر و با کیفیت ‌تر خریداری کنید.

بهترین برند های همزن برقی در بازار
همزن برقی بوش، همزن فلر، کنوود، همزن فیلیپس، همزن مولینکس و همزن فوما، دسینی، میگل ، المپیا، تفال و پاناسونیک از مارک های خوب و باکیفیت بازار هستند. در لیست زیر انواع همزن برقی ارزان قیمت و با کیفیت خانگی و حرفه ای را برای شما تهیه و گردآوری کرده ایم. بر حسب نیاز و بودجه مورد نظر می توانید بهترین گزینه را برای خرید انتخاب کنید.

  • clubnews clubnews
  • ۰
  • ۰

همه انسان ها دچار حال بد می شوند و این اجتناب ناپذیر است اما این چیزیست که باید از آن عبور کنید. اگر می خواهید خودتان را از بین ببرید می توانید به حال بد خود دامن بزنید اما اگر به فکر سلامتی Health تان هستید بهتر است به فکر چاره باشید.

چگونه حال دلمان را خوب کنیم؟

فحاشی زشت نفیسه روشن به یک سینماگرمعروف ! + جزییات
5 زن تهرانی همزمان تسلیم این مردان شوم شدند + فیلم گفتگو با زنان و متهمان
فروش سریع و آسان ماشین با کارنامه
تبادلات ارزی خود را در ارزجو به آسانی انجام دهید!
مهاجرت تضمینی مدیران به کانادا با روش ICT
با ارزجو درآمد دلاری خود را افزایش بده ، امن و آسان
 ما در این مقاله به شما می گوییم چگونه در 60 ثانیه حال بد خود را بهبود ببخشید و اگر فرصت بیشتری دارید راهکار 5 دقیقه ای را برای رفع حال بد شما پیشنهاد می کنیم. اگر حال و روز بسیار بدی دارید می توانید همه راه ها را امتحان کرده و با هم ترکیب شان کنید. ببینید کدام یک با شما مطابقت دارند اما سعی نکنید همه راه ها را همزمان با هم انجام دهید.

60 ثانیه برای تغییر حال بد به خوب

*روشن کردن شمع: شاید باور نکنید اما نگاه کردن به نور خیره کننده شمع می تواند به سادگی حال بد شما را بهبود ببخشد.

*رنگ سبز: نگاه کردن به رنگ سبز می تواند خلق و خوی شما را عوض کند. اگر به جنگلی سبز دسترسی دارید که فرد خوش شانسی هستید اگر ندارید، خیره شدن به یک دیوار سبز رنگ، گیاهان و یا هر چیز سبز رنگی می تواند حالتان را خوب کند.

*رویا پردازی: زمانی که شما موفقیت خود را تجسم کرده یا به خوشبختی تان فکر می کنید، احساس بهتری خواهید داشت. این کار ذهن شما را از شک و ناراحتی و هرگونه حال بد دور کرده و در وضعیت روانی بهتری قرار می دهد.

*خوردن شکلات: شکلات راهکار ساده ایست. می توانید با کمی خوردن شکلات به راحتی خلق و خوی خود را تغییر دهید.

*گل ها: گلهای مختلف، رنگ های شاد و دلفریبی دارند و نگاه کردن و لذت بردن از این رنگ های زیبا می تواند تغییری اساسی در حال بد هر کسی ایجاد کند.

*آدامس جویدن: وقتی آدامس می جوید، خلق و خوی شما به یکباره ناپدید می شود. شاید این راه حلی موقتی باشد اما وقتی به راهکاری سریع احتیاج دارید، روشی فوق العاده در دسترس و راحت است.

*اسطوخدوس یا پرتقال: عطرهایی با اسانس اسطوخدوس یا پرتقال به شما این امکان را می دهند تا احساس خوبی داشته باشید. این اسانس های ضروری را خریداری کرده و با خود همراه داشته باشید تا ببینید چگونه در تغییر حال بد شما موثر خواهند بود.

*تحرک: پیاده روی کردن، دویدن، شنا کردن یا هرگونه تحرک و فعالیتی می تواند به بهتر شدن احساس شما کمک کند. پس به محض احساس ناراحتی محل را ترک کرده و خود را به فعالیت هایی از این دست مشغول نمایید.

*لبخند زدن: باور کنید یا خیر، وقتی لبخند می زنید ناخودآگاه احساس بهتری پیدا خواهید کرد. در اتاقی بنشینید و به دیوار لبخند بزنید. این روش را حتما امتحان کنید و اطمینان داشته باشید که جواب می دهد.

*شکرگزار باشید: هر زمان که حال بد بر شما مستولی می شود سعی کنید بر داشته هایتان تمرکز نمایید. هر آنچه که دارید هرچند کوچک باشد لایق سپاس و شکرگزاری است. داشته هایتان را کوچک و بی ارزش نشمارید.

*تغییر لباس: لباس پوشیدن می تواند مانند یک ترفند عمل کند. اگر سعی کنید لباس های مورد علاقه خود را بپوشید علاوه بر شیک شدن می تواند حس خوبی به دنبال داشته باشد.

*ماجراجویی: داشتن خلق و خوی ماجراجویانه اصلا بد نیست. اگر دچار حال بد شدید، یک استراحت 5 دقیقه ای به خود دهید و فکر کنید چه کاری را همیشه دوست داشتید انجام دهید سپس برای آن کار برنامه ریزی انجام دهید.

*خندیدن: از قدیم گفته اند خنده بر هر درد بی درمان دواست. خنده مانند یک دارو عمل می کند و در کمترین زمان می توانید احساس بهتری داشته باشید.

*مراقبه: شما می توانید دعا کردن و یا مدیتیشن را امتحان کنید. هر دو می توانند افکار منفی را از ذهن شما پاک کرده و آرامش را برایتان به دنبال داشته باشند.

*ماساژ: اگر دوستی دارید که می تواند شانه های شما را ماساژ Massage دهد که بسیار فرد خوش شانسی هستید. در غیر این صورت به سراغ صندلی های ماساژ رفته و 5 دقیقه ماساژ بگیرید. پس از آن شاید تعجب کنید که چه قدر حالتان بهتر شده است.

*موفق باشید: پیدا کردن کاری که در آن بسیار خبره هستید اصلا کار سختی نیست. هرچه بیشتر در زندگی موفق شوید، اعتماد به نفس بالاتری پیدا خواهید کرد. حتی اگر موفقیت تان کوچک هم باشد باز هم موفقیت حساب می شود. این موفقیت ها باعث می شوند شما همیشه شاد باشید. دفعه بعد که احساس بدی داشتید سعی کنید فورا به سراغ کاری بروید که در آن فوق العاده هستید.

*حیوانات خانگی: سگ یا دیگر حیوانات خانگی می توانند بلافاصله استرس و تنش را کاهش دهند. دوست داشتن و عشق ورزیدن به آنها، فورا حالتان را خوب می کند.

*تماس فیزیکی: ارتباط انسانی یک مسئله بسیار قدرتمند است. وقتی شریک زندگی شما با دستانش شما را نوازش می کند خواهید دید که به چه سادگی حال بد و غم دنیا از شما دور می شود.

*خلوت کردن: همیشه نباید اطراف کسی باشید. گاهی اوقات با خود خلوت کنید تا با افکارتان تنها باشید. این می تواند بسیار شگفت انگیز باشد.

*گوش دادن به موسیقی: اینکه موسیقی بر روح و روان انسان تاثیر می گذارد جای انکاری ندارد. یک موسیقی پیدا کنید که واقعا شما را خوشحال می کند. همیشه آن را به همراه داشته باشید تا به هنگام خستگی و ناراحتی بتواند در 5 دقیقه حالتان را خوب کند.

*کمک به دیگران: هنگامی که به دیگران کمک می کنید درحالیکه آنها در وضعیت سخت تری نسبت به شما قرار دارند، غیر ممکن است حالتان بهبود پیدا نکند.

  • clubnews clubnews
  • ۰
  • ۰

یازده نشانه عشق واقعی در مردان
دوستم داره...دوستم نداره... ای کاش واقعا میشد جواب این سوال رو با روش اسونی مثل جدا کردن گلبرگ های یه گل مشخص کرد. در واقع سوالی که همیشه برای خانوم ها توی یه رابطه پیش میاد اینه که ایا مردی که کنارشونه واقعا دوستشون داره یا فقط قصد وقت گذرونی کنارشون رو داره؟ خیلی از ماها ایده های متفاوتی درباره عشق داریم و عشق در چشم هرکس به یه شکل خودش رو نشون میده و در نتیجه فهمیدن اینکه یه نفر واقعا عاشقه یا نه اصلا اسون نیست.ولی واقعیت اینه که عشق میتونه تا حدی اسون باشه اگه فقط ازش توقعات ماورایی نداشته باشیم و یه کم هم باهوش باشیم. در این مقاله در سایت زیبامون یازده تا نشونه طلایی رو بررسی میکنیم که نشون میده پارتنرتون تا چه حد تو رابطه اش با شما جدیه و احساسات به خرج میده.          

یک مرد عاشق واقعی چه ویژگی هایی دارد؟                   

مورد اول
مدلی که بهتون نگاه میکنه
اگه پارتنرتون عاشقتون باشه جوری بهتون نگاه میکنه که انگار شما یه اسب تک شاخ و خاص و جادویی هستید. جوری که انگار هر لحظه به اینکه شما واقعا تو زندگیش وجود دارید شک میکنه. اون جوری بهتون نگاه میکنه که انگار بودن شما تنها دلیل که ارامش داره و از زندگی لذت میبره. تو نگاهش خواستن، محبت و حتی نگرانی هست و البته فقط نوع نگاهش مهم نیست. مقداری که بهتون نگاه میکنه هم مهمه. اگه گاه به گاه در حالی که داره تماشاتون میکنه مچش رو میگرید این یعنی اون توانایی گرفتن نگاهش ازتون رو نداره و حتی اگه تو سمت های متفاوت یک اتاق شلوغ باشید باز هم چشم هاتون همدیگه رو پیدا می کنند.

 

                              

مورد دوم
میخواد بهتون کمک کنه و ببخشه
عشق واقعی بخشیدن نه سواستفاده کردن! درست مثل مدلی که والدین به بچه هاشون عشق می ورزند. از کودکی تا وقتی بزرگ میشیم مادر و پدرمون به نیازهامون رسیدگی میکنند بدون اینکه چیزی در عوض بخوان و حتما شنیدید که خیلی ها میگن تا خودت مادر یا پدر نشدی نمیفهمی عشق واقعی چیه. این واقعیت به این علت که عشق خالصانه یعنی بخشیدن به کسی که دوستش داری.هیچ چیزی خودخواهی ادم ها رو بهتر از پیدا کردن یکی که براشون از خودشون مهم تر باشه نمیکشه. وقتی یکی رو دوست داری میخوای هر چیزی که داری رو بهش بدی. این مسئله فقط به مادیات اشاره نداره. یکی که عاشقه میخواد بهترین خودش رو برای کسی که دوست داره به نمایش بذاره. میخواد خوشحالش کنه و وقتی که ناراحته کنارش باشه. عشق فقط یه کلمه ساده نیست. عشق رو باید از اعمال شخص مقابل برداشت کرد.                       

مورد سوم
 شما اولویتش هستید
همه زندگی شلوغی دارند. همه شغل و دل مشغولی و درس دارند. ولی وقتی یه مردی شما رو واقعا دوست داره بین همه مشغله هاش همیشه برای شما وقت باز میکنه و حتی شما رو در راس کارهاش قرار میده و حتی وقتی واقعا وقت نداره مطمئن میشه که در اولین فرصت براتون وقت جور کنه.وقتی مردی شما رو دوست داره شما مهم ترین چیز تو زندگیش هستید و مطمئن میشه که براتون زمان میذاره.

مورد چهارم
دوست داره خودش رو درگیر زندگیتون بکنه
شخصی که به شما جدی فکر میکنه دوست داره با خانواده اتون اشنا بشه و با دوستاتون ملاقات داشته باشه و تمام سعی اش رو میکنه که اونها دوستش داشته باشن.تلاش میکنه افراد مهم زندگیتون رو بشناسه تا روشون تاثیر مثبتی بذاره. دوست داره علایق و سرگرمی هاتون رو بفهمه و سعی میکنه با این بخش های زندگیتون هم رابطه نزدیکی برقرار کنه تا به واسطه اش به شما نزدیکتر بشه.

 

                                                 

 مورد پنجم
واقعا شما رو میبینه
اون بخش هایی از وجود شما رو میبینه که دیگران قادر به تشخیصشون نیستن. اون متوجه میشه چطوری با بقیه ارتباط برقرار میکنید. اینکه بقیه چه حسی بهتون دارند و شما چه حسی به اونا دارید.اینکه ذهنتون چطور کار میکنه و چه دیدی به مسائل و زندگی دارید.چطور احساساتتون رو نشون میدید و خودتون رو بروز میدید.اون تمام بخش های وجودتون رو کشف میکنه و دوست داره. اون فقط شما رو دوست نداره همه جنبه های وجودیتون رو دوست داره. چون دوست داشتن حقیقی یکی دوست داشتن خود واقعی اون شخصه نه چیزی که دوست دارید باشه.                

مورد ششم
خوشحالی شما به اندازه خوشحالی خودش براش مهمه
در مواردی حتی ممکنه از خوشحالی خودش هم براش مهم تر باشه.وقتی یکی رو واقعا دوست دارید خوشحالی اون خوشحالی شماست. اگه مردی که باهاش هستید واقعا بهتون اهمیت میده خوشحال کردنتون واقعا بهش حس رضایت میده چون مردها به طور کل دوست دارند از زنی که دوست دارن مراقبت و محافظت کنن و خوشبخت کردنش بهشون حس خوبی میده.ولی اگه به پارتنرتون گفتید یکی از رفتارهاش یا کارهاش شما رو ناراحت میکنه و اون باز هم داره انجامش میده این یه نشونه قطعی نیست که اون دوستتون نداره.مردی که دوستتون داره سعی میکنه از انجام کارهایی که ناراحتتون میکنه دوری کنه و اگه ترک اون کار براش سخت باشه کم کم تلاش میکنه کنار بذارتش پس بهش وقت بدید.                      

 مورد هفتم
وقتی کنارش نیستید دلتنگتون میشه
یکی از واقعیت هایی که باید بدونید اینه که مردها در واقع در نبود زن هاست که عاشقشون میشن. یه مرد وقتی کنارش هستید میتونه شما رو از عشق و محبت و توجه لبریز کنه اما مسئله اصلی اینه که وقتی که نیستید چیکار میکنه؟ دلش براتون تنگ میشه؟ سعی میکنه باهاتون در تماس باشه و تلاش کنه دوباره ببینتتون؟ یا اینکه غیبش میزنه و تا وقتی خودتون دوباره سراغش نرید حالی ازتون نمیگیره؟ وقتی کسی رو دوست دارید مدام خواهان بودن کنارش هستید و این مسئله ایه که واقعا واضحه. این به این معنا نیست که شما 24 ساعت روز رو باید به اون شخص فکر کنید چون این فقط نشون میده که شما یه وسواس و وابستگی ناسالم دارید اما اگه عاشق باشید فکر کسی که دوستش دارید همیشه در پس زمینه ذهنتون همراهتونه. با چیزهای مختلف یادش میوفتید و اگه اتفاقی بیوفته دلتون میخواد براش تعریفش کنید.وقتی مردی واقعا دوستتون داره سعی میکنه ازتون خبر بگیره و شما رو هم در جریان زندگیش میذاره. براتون ممکنه چیزهای بامزه ای که انلاین دیده و حتی اهنگ بفرسته و سعی کنه وقتی دورید باهاتون مکالمه داشته باشه.                                                   

مورد هشتم
 سعی میکنه جلوتون خونسرد و جذاب جلوه کنه ولی شما رو در جریان کارهاش میذاره
مردها دوست دارن برای زنی که بهش علاقه دارن جذاب و مرموز باشن و یکی از روش های جذاب جلوه کردن رو خونسرد بودن و بی توجه نشون دادن گاه به گاه خودشون میدونن. اگه گاه به گاه جواب پیام هاتون رو دیر میده یا طوری رفتار میکنه که انگار متوجه اتون نیست شاید فقط داره سعی میکنه براتون نقش یه ادم قوی و خونسرد رو بازی کنه ولی این رفتار یه حدی داره. اگه زیاد بهتون بی توجهی میکنه و شما رو در جریان کارهاش نمیذاره اون وقت دیگه باید به صادق بودنش شک کنید. مردی که به شما اهمیت میده تلاش میکنه که برای کارهاش یا غیبتش یا حتی بی توجهیش بهتون توضیح بده تا از پیش اومدن سوتفاهم بینتون جلوگیری کنه.             

مورد نهم
حتی وقتی که براش سخته هم هواتون رو داره
عاشق شدن و حتی عاشق موندن میتونه اسون باشه اما وقتی که براتون یه مشکل جدی پیش اومد چی؟ وقتی مشکلی دارید به کمکتون میاد و سعی میکنه بهتون تو حل اون مشکل کمک کنه؟ یا مدام کمک بهتون رو پشت گوش میندازه و وقتی بهش نیاز دارید کم پیدا میشه؟ مردی که شما رو دوست داره مشکلات شما رو مشکلات خودش هم میدونه و وقتی شما در عذابید اون هم ارامش نداره. عشق یه بازی یک طرفه نیست و قرار هم نیست همیشه شرایط مساعد و گرم باشه. شما برای زندگی و یک رابطه جدی به فردی نیاز دارید که حتی وقتی هوای زندگیتون بارونی شد اونجا باشه تا یه چتر روی سرتون بگیره حتی اگه که براش سخته.               

  • clubnews clubnews
  • ۰
  • ۰

نکات اولیه برای تعمیر شیری که چکه می کند

چکه شیر آب یکی از رایج ترین مشکلات نگهداری خانه است. در آشپزخانه و حمام و دستشویی، عواملی مانند واشر، نشیمن گاه، حلقه و آبب­ند کهنه می تواند منجر به چکه آب شود که گاهی تنها اسباب زحمت است و گاهی فاجعه بار.

 

خود صاحب خانه ها، اگر ابزار مناسب داشته باشند، بیشتر شیرهایی که چکه می کنند را می توانند تعمیر کنند.

 

دلایل نشتی آب از سماور

یکی از دلایل چکه کردن شیر سماور شل شدن آن است. این ایراد بیش از هر چیز از شل شدن پیچ شیر ناشی می‌شود. از همین رو می توان به کمک سفت کردن پیچ شیر این مشکل را برطرف نمود. این کار معمولا به کمک استفاده از یک آچار کوچک یا پیچ گوشتی قابل انجام خواهد بود.

علت چکه کردن شیر سماور

گاه ممکن است چکه کردن آب از شیر سماور صورت نگیرد بلکه این ایراد در بدنه‌ی سماور مشاهده شود. رایج ترین مشکلی که در این زمینه وجود دارد چکه کردن آب از کف سماورهای برقی است. یکی از دلایل اصلی حادث شدن این مشکل وجود ایراد در واشرهای آب بندی المنت سماورهای برقی است.

 

چگونه چکه شیرآب را تعمیر کنیم؟

چکه شیرهای پیچی

اولین قدم در تعمیر شیر آب، مشخص کردن نوع شیر است. شیرهای پیچی، قدیمی اما نسبتا رایج هستند. این شیرها عموما از یک شیر و دو دستگیره، یکی برای آب گرم و یکی برای آب سرد، تشکیل شده اند. وقتی دستگیره ها پیچانده شوند شیر باز می شود و آب جریان پیدا می کند. اگر واشر هر یک از این دستگیره ها خراب شود، شیر چکه می کند. برای تعمیر این شیرها تنها با یک تعویض واشر آسان روبرو هستید.

  • clubnews clubnews