سبک زندگی

سبک زندگی مدرن

سبک زندگی

سبک زندگی مدرن

  • ۰
  • ۰

عروسک باربی چیست ؟

عروسک باربی نخستین بار در سال 1959 در شهر نیویورک رو نمایی شد ، فیلم هایی چون فندق شکن و پرنسس و گدا با تصویر پردازی از این نوع عروسک ساخته و توزیع گردید.

پیش از تهیه عروسک باربی ، همه عروسک ها به شکل کودک ساخته می شدند ولی باربی با موی خرمایی و ظاهری شبیه دختران جوان ساخته شد و اکنون پرفروش ترین مارک عروسکی جهان است.

باربی تنها به صنعت اسباب بازی رخنه نکرد بلکه به زودی انواع لوازم تحریر شامل کیف و دفتر و جامدادی را به تسخیر خود درآورد و تصویر دختر آمریکایی بر روی همه لوازم دختران جهان نقش بست ، هنوزاین اشیاء در کتاب فروشی ها به وفور عرضه می گردد. باید دانست باربی بیش از اینکه یک عروسک باشد یک ابزار موثر جنگ فرهنگی محسوب می گردد.

در سال 92 نمایشگاهی به مساحت 2500 متر مربع به همراه 140 نوع پرفروش این عروسک برگزار شد که مردم شهر برلین آلمان علیه برپایی این نمایشگاه در شهر خود تجمع اعتراضی برپا نمودند .

چرا جهان نسبت به عروسک باربی حساس است ؟

باربی ابتدا فقط یک عروسک ساده بود ولی بعدها به وسیله انتقال فرهنگ آمریکایی و مدل دلخواه آنها برای سایر ملل تبدیل شد ، باید دانست دختران به خاطر ذات خود بیش از پسران تحت تاثیر عروسک ها قرار می گیرند و شخصیت عروسک را واقعی می پندارند.

باربی دختری ضعیف با اندامی نحیف و لاغر است در دخترانی که خود را باربی کنند توان بارداری کاهش یافته و به دلیل ناتوانی جسمی مادر احتمال سقط جنین افزایش پیدا می کند. اگر باربی با اندامی واقعی ظاهر شود وزنی حدود 50 کیلو و قدی نزدیک 2 متر خواهد داشت حال در چنین شرایط هیچ فردی نمی تواند زنده بماند ، پس تلاش برای باربی شدن یعنی رفتن به سوی رژیم سخت غذایی .

باربی انواع و اقسام لوازم آرایشی را در ذهن دختران جای می دهد و از همان دوران کودکی چنان پرورش می یابد که سازندگان بخواهند ، اصولا" علم اقتصاد متکی بر برنامه ریزی های کوتاه و بلند مدت است ، حال این عروسک دختران را چنان می پرورد که در آینده خریدار متدها و لوازم آرایش ساخت آنها باشند.

باربی انواع لباس ها را بر تن می کند پر واضح است که فروش لباسی که در ذهن کودک شکل گیرد در آینده بیشتر می شود.

باربی برگرفته از زنی آلمانی به نام (لی لی) است که پس از جنگ دوم جهانی اقدام به خود فروشی و روابط جنسی در قبال پول می کرد پس یکی از نتایج آن این خواهد بود که اندک اندک ذهن دختران را به سوی فحشا سوق دهد ؛ وقتی دختران یک جامعه هرزه بار آمدند مبدل به نسلی هرزه می شوند و مانند سقوط گلوله برفی مرتب مخرب تر می گردند.

باربی چهره دختری جوان و بلند قد و لاغر اندام با چشمانی آبی ، صورتی فوق العاده زیبا  و شاداب قیمت باربی مفصلی اصل است ولی در عمل هیچ دختری چنین شرایطی را ندارد ؛ دختران میل دارند هرچه بیشتر زیبا گردند لذا عمل زیبایی بینی و انواع هزینه های زاید را بر خانواده ها تحمیل می کند . تمام جراحان زیبایی دنیا دست به تیغ شوند نمی توانند چهره و اندام دختری را باربی کنند ولی این خلاء روحی و تلاش برای باربی شدن همچنان ادامه خواهد داشت.

باربی نقش های متفاوتی را بر عهده می گیرد ؛ لباس مشاغلی مانند پلیس و پرستار را می پوشد ، باربی به صورت دوره ای به روز رسانی می گردد تا از جامعه جهانی عقب نماند ، تاکنون لااقل 500 مدل با البسه مختلف وارد بازار شده است.

باربی در جنگ عراق و تهیج افکار عمومی و انتخابات ریاست جمهوری آمریکا وارد عرصه سیاسی گردید و در نهایت با تمسخر ارزشهای اسلامی باربی مدل حزب الهی مسلمان که با فشار دکمه کمربند پس از سر دادن فریاد الله اکبر صدای انفجار انتحاری بر می خاست چهره ای تروریست از مسلمانان را تداعی می کرد.

در سال 1990 با کاهش رشد جمعیت آمریکا باربی حامله با جنینی در شکم وارد بازار شد تا دختران را به باردار و مادر شدن ترغیب کند.

  • ۰۰/۱۰/۰۴
  • clubnews clubnews

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی