سبک زندگی

سبک زندگی مدرن

سبک زندگی

سبک زندگی مدرن

  • ۰
  • ۰

اگر مایعات روی لپ تاپ ریخته و خیس شوند چه باید کرد؟ اگر چای یا قهوه یا یک لیوان آبی می نوشید که استاد گاهی روی کیبورد رژلب شما می گذارد ، بهتر است پس از خیس شدن رژ لب اقدامات لازم را انجام دهید تا بتوانید کامپیوتر همراه خود را از مرگ نجات دهید.

 

اگر رایانه شما خراب شود ، ممکن است آب ، چای یا مایعات دیگری روی لپ تاپ شما ریخته شود! این اتفاق برای لپ تاپ ها نیز به دلیل قابلیت حمل بالا رخ می دهد و در صورت واکنش اشتباه می تواند منجر به مرگ دائمی لپ تاپ شود! در این ترفند شما را با تصمیماتی که پس از خیس شدن لپ تاپ باید اتخاذ کنید آشنا می کنیم.

 

اگر مایعات روی لپ تاپ ریخته و خیس شود چه کنیم؟

وقتی لپ تاپ خیس می شود!
۱٫ اول از همه قبل از هر کاری آرام باشید و دست و پایتان را گم نکنید. با انجام صحیح این کارها می توانید لپ تاپ خود را پس انداز کنید ، پس نگران نباشید.

 

۲٫ در حالی که آرام هستید سریع باشید. با گذشت هر ثانیه ، رطوبت بیشتری می تواند به لپ تاپ نفوذ کند. در نتیجه دیگر فرصتی برای آرامش و پشیمانی وجود ندارد.

 

۳٫ لپ تاپ را از برق بکشید و تمام وسایل جانبی مانند ماوس ، فلش ، و. را به لپ تاپ متصل کنید. همچنین اگر باتری داخل لپ تاپ است ، آن را جدا کنید.

اگر مایعات روی لپ تاپ ریخته و خیس شود چه کنیم؟

۴- بسته به میزان مایعات ریخته شده روی لپ تاپ ، میزان نفوذ مایعات را بررسی و تخمین بزنید. بیشتر اوقات آب به لپ تاپ وارد نمی شود و فقط به صفحه کلید منتقل می شود.

 

۵- لپ تاپ را به گونه ای قرار دهید که از پخش شدن مایعات بیشتری در داخل لپ تاپ (ترفند دهنده) و در جهت خارج شدن مایع از دستگاه جلوگیری کند. به عنوان مثال ، آن را در برابر نیروی جاذبه نگه دارید.

 

۶٫ قسمت بیرونی لپ تاپ را با دستمال یا چیزی که قدرت جذب بالایی دارد خشک کنید. همچنین می توانید از سواب الکل استفاده کنید.

 

۷٫ اگر مطمئن هستید که آب به لپ تاپ نفوذ کرده است ، باید لپ تاپ را باز کرده و محتوای آن را خشک کنید. برای انجام این کار ، شما باید به دو نکته بسیار مهم توجه کنید: اول ، اطمینان حاصل کنید که دانش فنی در مورد آن دارید. چشم خود را به جای ابرو کور نکنید! اگر فکر می کنید چنین تجربه ای ندارید ، آن را به یک متخصص بسپارید و خود لپ تاپ را باز نکنید. همچنین در صورت وجود ضمانت ، لپ تاپ خود را باز نکنید ، زیرا این امر ضمانت لپ تاپ را باطل می کند.

 

۸٫ بهتر است پس از باز شدن لپ تاپ و خشک شدن سطوح سخت افزاری ، لپ تاپ را به مدت ۲۴ ساعت در معرض آفتاب در محیطی بدون گرد و غبار و آفتاب قرار دهید تا رطوبت در داخل سخت افزار داخلی نفوذ کرده و تبخیر شود.

  • ۰۰/۰۱/۲۴
  • clubnews clubnews

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی