سبک زندگی

سبک زندگی مدرن

سبک زندگی

سبک زندگی مدرن

  • ۰
  • ۰

نقوش فرش پازیریک

نقش زیبای فرش پازیریک منجر به این واقعیت شده است که امروزه هزاران فرش در بازار شبیه سازی و فروخته می شود.

لبه این فرش از داخل به بیرون شامل اسب هایی است که سوار آنها هستند. این اسب سواران 28 نفر هستند که هر کدام از چهره ها و کلاه های آنها کاملاً ایرانی است و با ظرافت بسیار بر روی این فرش نقش بسته اند.

طرح فرش پازیریک

حیوانات دیگری که در این فرش دیده می شوند گوزن هایی با لکه های زرد با شاخه های گسترده هستند. می توان گفت این گوزن ها مختص ایران نیز هستند و در گذشته نیز در طبیعت ایران وجود داشته اند.

اما در ردیف بعدی از حیوانات افسانه ای می توان موجودات اسطوره ای ایرانی را مشاهده کرد که بیانگر اعتقادات و باورهای مردم باستان ایران است.

نقوش فرش پازیریک

علاوه بر اینها ، 28 گل و هشت پر متوسط ​​طرح های دیگر فرشهای پازیریک است که به الگوهای هشت پر معروف هستند و در حال حاضر برای تزئین و زیبایی بسیاری از فرش ها استفاده می شود.

مشخصات فرش پازیریک

زیبایی و خاص بودن فرش های پازیریک نشان از شهرت و تجربه ایرانیان در صنعت قالی بافی دارد و برای شناخت بیشتر این فرش باید با مشخصات آن آشنا شوید.

اندازه دقیق این فرش 1.98 در 1.98 متر است و تعداد کل گره های مورد استفاده برای بافتن این فرش 3600 است. همانطور که گفته شد حیوانات و گل‌های بسیار رنگارنگی در بافت این قالی به کار رفته که وجود رنگ‌های شاد و سرزنده نشان‌دهنده اشتراک آن با دیگر قالی‌های ایرانی می‌باشد.

قالی پازیریک

نخ این فرش پشمی است که با کیفیت بسیار بالایی بافته می شود. نخ این فرش کمی کشیده شده و پودرهای آن سه یا چهار بار بین دو ردیف گره پیچ خورده است.

نقش و نگارها و رنگ های به کار رفته در این فرش ، آن را به یکی از زیباترین فرش های جهان تبدیل کرده است ، اما به دلیل اینکه مدت زمان زیادی این قالی مدفون بود اندکی رنگ آن پریده است.

محل نگهداری قالی پازیریک

همانطور که اشاره کردیم ، فرش بسیار زیبا و قدیمی پازیریک توسط رودنکو کشف شد و اکنون در موزه آرمیتاژ در سن پترزبورگ نگهداری می شود.

به دلیل رطوبت ، یک طرف فرش پوسیده شده بود و اکنون به شکل اولیه خود برگشته است.

موزه فرش پازیریک

اگر می خواهید از آن بازدید کنید می توانید از روز چهارشنبه تا جمعه از ساعت 10:30 تا 21:00 و شنبه ، یکشنبه ، پنجشنبه و سه شنبه از ساعت 10:30 تا 18 به این موزه در روسیه بروید. و با این اثر هنری ایرانی آشنا شوید.

  • ۰۰/۰۱/۲۴
  • clubnews clubnews

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی