سبک زندگی

سبک زندگی مدرن

سبک زندگی

سبک زندگی مدرن

  • ۰
  • ۰

نکات اولیه برای تعمیر شیری که چکه می کند

چکه شیر آب یکی از رایج ترین مشکلات نگهداری خانه است. در آشپزخانه و حمام و دستشویی، عواملی مانند واشر، نشیمن گاه، حلقه و آبب­ند کهنه می تواند منجر به چکه آب شود که گاهی تنها اسباب زحمت است و گاهی فاجعه بار.

 

خود صاحب خانه ها، اگر ابزار مناسب داشته باشند، بیشتر شیرهایی که چکه می کنند را می توانند تعمیر کنند.

 

دلایل نشتی آب از سماور

یکی از دلایل چکه کردن شیر سماور شل شدن آن است. این ایراد بیش از هر چیز از شل شدن پیچ شیر ناشی می‌شود. از همین رو می توان به کمک سفت کردن پیچ شیر این مشکل را برطرف نمود. این کار معمولا به کمک استفاده از یک آچار کوچک یا پیچ گوشتی قابل انجام خواهد بود.

علت چکه کردن شیر سماور

گاه ممکن است چکه کردن آب از شیر سماور صورت نگیرد بلکه این ایراد در بدنه‌ی سماور مشاهده شود. رایج ترین مشکلی که در این زمینه وجود دارد چکه کردن آب از کف سماورهای برقی است. یکی از دلایل اصلی حادث شدن این مشکل وجود ایراد در واشرهای آب بندی المنت سماورهای برقی است.

 

چگونه چکه شیرآب را تعمیر کنیم؟

چکه شیرهای پیچی

اولین قدم در تعمیر شیر آب، مشخص کردن نوع شیر است. شیرهای پیچی، قدیمی اما نسبتا رایج هستند. این شیرها عموما از یک شیر و دو دستگیره، یکی برای آب گرم و یکی برای آب سرد، تشکیل شده اند. وقتی دستگیره ها پیچانده شوند شیر باز می شود و آب جریان پیدا می کند. اگر واشر هر یک از این دستگیره ها خراب شود، شیر چکه می کند. برای تعمیر این شیرها تنها با یک تعویض واشر آسان روبرو هستید.

  • ۰۰/۰۳/۱۱
  • clubnews clubnews

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی