سبک زندگی

سبک زندگی مدرن

سبک زندگی

سبک زندگی مدرن

  • ۰
  • ۰

سرخ کردن با استفاده از سرخ کن معمولی
سرخ کن معمولی از روغن بسیار زیادی استفاده می کند . در عوض از قیمت مناسبی برخوردار است . همچنین یک طعم سرخ کردنی دلچسب به غذا می دهد .

سرخ کن بدون روغن چه مارکی بخرم؟

نحوه عملکرد این دستگاه ها بسیار ساده است . بیشتر شبیه یک کاسه‌ی گود پر از روغن داغ هستند .  مدل های جدید دارای فیلتر هستند . و دارای یک سبد که بتوانید مواد را به راحتی از داخل روغن بالا بکشید .

این مدل ها نیازی به توضیح زیاد ندارند و توضیحات محصول ها کاملا گویا است ، برای مشاهده قیمت سرخ کن های معمولی و معرفی مدل های محبوب و پرفروش می توانید به بخش قیمت سرخ کن مراجعه فرمایید .

سرخ کردن با استفاده از مینی سرخ کن
نحوه عملکرد آنها مانند سرخ کن معمولی است ، ولی در اندازه های کوچک تر . این اندازه کوچک تر باعث می شود برای استفاده خانواده های کم جعیت مفید تر باشد . همچنین اندازه کوچک باعث صرفه جویی در مصرف روغن می شود . به این ترتیب که شما تعداد دفعات بیشتر مواد را داغن مینی سرخ کن قرار می دهید . و در پایان کار مقدار کمتری روغن ( غیر قابل استفاده ) در انتهای سرخ کن باقی میماند .

برای مشاهده قیمت مینی سرخ کن ها و معرفی مدل های محبوب و پرفروش می توانید به بخش مینی سرخ کن مراجعه فرمایید .

سرخ کردن با استفاده از سرخ کن بدون روغن

تفاوت مدل های بدون روغن با نمونه های قدیمی آن در تکنولوژی تولید حرارت آن است . شما در انواع معمولی ، مقدار زیادی روغن ریخته و روغن را داغ می کنید ولی در انواع جدید فقط یک قاشق روغن استفاده می شود .

این روغن توسط فشار هوای خیلی داغ مانند یک لایه بر روی سطح ماده غذایی کشیده می شود . در حقیقت دستگاه عمل سرخ کردن را به نحو مطلوب و با ایجاد هوای داغ و فشار بالا در داخل دستگاه ، بدون استفاده از روغن زیاد ،  انجام می دهد .

جریان هوای داغ پرفشار دو عمل را همزمان انجام میدهد :

هوای داغ باعث داغ شدن روغن اضافه شده به مواد غذایی می شود
فشار زیاد ، این روغن داغ شده را به صورت ذرات معلق در می آورد و به سرعت در داخل دستگاه به جریان می اندازد .
در نتیجه این دو عمل ذرات معلق روغن داغ به تدریج سطح مواد غذایی را می پوشانند و با آن نفوذ می کنند . نکته جالب اینجاست همین اتفاق برای روغن داخل بعضی از مواد پروتئینی که خود دارای روغن هستند نیز می افتد . و در حقیقت این مواد با روغن طبیعی مضاعف حاصل از داغ شدن خود طبخ می شوند .

علاوه بر هوای داغ یک المنت گرمایی با تابش از بالا اقدام به گریل کردن مواد غذایی می نمایید تا نتیجه ای مطلوب تر حاصل شود .

با وجودی که طعم مواد غذایی سرخ شده در سرخ کن بدون روغن قابل قبول و مطلوب است و حتی بیشتر افراد متوجه تفاوت آن نمی شوند ، اما در عمل حدود ۸۰ یا ۹۰ درصد طعم سرخ کردنی در حالت معمولی و با استفاده از روغن زیاد تولید می شود . چون این نمره ، نسبت به مزیت های سلامتی که دارد یک نمره‌ی قابل قبول است ، استفاده از سرخ کن های برقی هر روز طرف داران بیشتری می یابد .

تنوری کردن با استفاده از آون توستر ( ماکروفر )
تعجب نکنید . با استفاده از آون توستر و ماکروفر هم می توان غذای سرخ کرده تهیه کرد .

از آنجایی که ما از مخالفان استفاده از ماکروفر هستیم ، تنها به توضیح اون توستر می پردازیم . مراحل ماکروفر مشابه آون توستر است با این تفاوت که طعم غذای خروجی از اون توستر مطبوع تر است و استفاده از آن نیز راحت تر است .

در حقیقت تفاوت کمی بین طعم غذای سرخ کردنی و غذای تنوری وجود دارد . برای مثال می توان به تفاوت سیب زمینی سرخ کرده و سیب زمینی تنوری اشاره کرد .

روش کار به این صورت است که سیب زمینی ( یا سایر مواد مثلا سینه مرغ ) را به تکه های کوچک تقسیم می کنید . در سینی فر قرار داده ، یک قاشق روغن دلخواه روی ان میریزید و در فر قرار می دهید .

نقطه قوت این روش این است که دیگر نیازی به خرید سرخ کن بدون روغن ( که گران قیمت هم هستند ) ندارید و با چند بار آزمون و خطا می توانید درجه حرارت و زمان مطلوب برای هر غذا را بیابید .

نقطه ضعف این روش این است که احتیاج به مهارت بالاتری نسبت به استفاده از سرخ کن یک قاشق روغن دارد . و باید بیشتر مواظب مواد غذایی بود تا ته نگیرد یا نسوزد . به بیان دیگر سرخ کن بدون روغن به اصطلاح دم دستی تر و پر کاربرد تر است .

علاوه بر آن طعم سرخ کردنی کمتری نسبت به سرخ کن یک قاشق روغن دارد . و بیشتر می توان گفت غذای تنوری درست کرده ایم .

نکته اخر اینکه طبق آخرین اطلاعات ( و با جمه بندی همه موارد گفته شده ) سرخ کردن با سرخ کن بدون روغن نسبت به تنوری کردن در اون توستر رضایت بیشتری را برای مصرف کننده به همراه داشته است . پس اگر از طرف داران غذاهای سرخ کردنی هستید و مشکلی هم از لحاظ منابع مالی ندارید ، سرخ کن برقی می تواند انتخاب مناسبی باشد .

 

مزایای سرخ کن بدون روغن
صنعت لوازم خانگی هر چند سال یک بار شاهد ارائه یک محصول انقلابی بوده است که منجر به تغییر سبک آشپزی مصرف کنندگان شده است . در سال های اخیر نیز این سرخ کن برقی بدون روغن است که به عنوان یک پدیده جدید ، به آشپزخانه ها وارد شده است .

فسلفه ی تولید سرخ کن برقی بدون روغن ، پاسخ به دو نیاز مصرف کنندگان بود .

استفاده از روغن کمتر برای حفظ سلامتی
اولین مشکلی که در هنگام استفاده از سرخ کن های معمولی احساس میشد ، مصرف بسیار زیاد روغن توسط این دستگاه ها بود . همین امر باعث شده بود بسیاری مصرف کنندگان ( حتی با وجود خرید سرخ کن معمولی ) ، برای حفظ سلامتی خود ، همچنان از ماهیتابه برای سرخ کردن استفاده کنند . این دستگاه ها به خصوص برای افرادی که دارای چربی خون بالا هستند و یا قصد کم کردن وزن دارند ، مناسب می باشد.

این امر باعث شد تا شرکت های پیشرو در زمینه لوازم خانگی مانند تفال شروع به تحقیق برای رفع این مشکل کردند . این تحقیقات منجر به توسعه نسل جدیدی از سرخ کن های برقی شد که تنها با یک قاشق روغن اقدام به سرخ کردن می کردند و به سرخ کن های بدون روغن معروف شدند .

عدم نیاز به ایستادن بلند مدت و بررسی مواد سرخ کردنی
در قسمت قبل عنوان کردیم که به دلیل مصرف بالای روغن ، همچنان از ماهیتابه به جای سرخ کن برقی استفاده می‌شد . در این هنگام مشکل دوم بروز می کرد .

در هنگام سرخ کردن با ماهیتابه باید استفاده کننده حضور دائمی می داشت و به صورت چشمی سرخ کردن را کنترل می کرد و احتمالا با قاشق نسبت به برگرداندن مواد غذایی اقدام می‌نمود . به دلیل گنجایش محدود ماهیتابه ها ، این مشکل هنگامی که باید برای تعداد بیشتری نفر غذا تهیه می شد بیشتر مشخص می‌شد .

این موضوع ، دلیل محکم دیگری برای تحقیق و توسعه‌ی انواع سرخ کن بدون روغن شد .

با معرفی این محصولات استفاده از انواع دیگر سرخ کن کاهش داشته است . هر چند هنوز هستند افرادی که از سرخ کن برقی معمولی و یا مینی سرخ کن استفاده می کنند

  • ۰۰/۰۶/۱۱
  • clubnews clubnews

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی