سبک زندگی

سبک زندگی مدرن

سبک زندگی

سبک زندگی مدرن

  • ۰
  • ۰

در تمامی دنیا افراد زیادی هستند که با بازی‌های کامپیوتری سر و کار دارند و اتفاقا تعداد این افراد در سال‌های اخیر رو به افزایش گذاشته است و لقب گیمر گرفته‌اند. گیمرها سعی می‌کنند تمام تجهیزات خود را مختص انجام این کار تهیه کنند تا تجربه کاربری خوبی از بازی‌های کامپیوتری داشته باشند. دستگاه‌ها و تجهیزات مختلف به طور مستقیم روی تجربه بازی و کیفیت آن تاثیر می‌گذارند و باید طبق نکات خاصی انتخاب شوند. یکی از این لوازم مهم، مانیتور است که باید در انتخاب آن دقت کرد. در پایان این مقاله  با نکات مهم خرید مانیتور گیمینگ آشنا شده و قادر خواهید بود تا بهترین انتخاب را متناسب با بودجه ی خود داشته باشید. 

مباحث اصلی مطرح شده در مقاله:

مانیتور گیمینگ چیست و چه تفاوتی با سایر مانیتور ها دارد؟

نکاتی که راهنمای خرید مانیتور گیمینگ هستند:

-سایز صفحه نمایش

-رزولوشن نمایش تصویر

-مدت زمان پاسخگویی مانیتور گیمینگ

-تکنولوژی ساخت پنل نمایشگر

-نرخ بروزرسانی تصاویر

-پورت های اتصال مانیتور به کامپیوتر

-فناوری FreeSync و G-sync

پس در این مقاله از اسکپتر ما را همراهی کنید تا انتخابی فوق العاده داشته باشید. 

 

راهنمای خرید مانیتور گیمینگ
مانیتور گیمینگ چیست و چه تفاوتی با سایر مانیتورها دارد؟
در بخش ابتدایی مطلب قصد داریم تا تفاوت اصلی مانیتورهای مخصوص بازی با مانیتورهای ساده را معرفی کنیم. همانطور که از نام این دسته نمایشگرها پیداست، این مانیتورها مخصوص بازی طراحی شده‌اند و ویژگی‌های خاص خودشان را دارند. در هنگام بازی فریم‌های گرافیکی به طور ممتد روی صفحه نمایش نشان داده می‌شوند. به همین دلیل یک مانیتور گیمینگ باید بتواند تمامی این فریم‌ها را به درستی نمایش دهد. به علاوه، سازندگان مانیتورهای گیمینگ محصولات خود را به نحوه‌ای طراحی می‌کنند تا با بیشتر کارت‌های گرافیکی سازگاری داشته باشند و بتوانند تصاویر را در رزولوشن‌های مختلف نشان دهند. همچنین وجود برخی امکانات در یک مانیتور گیمینگ ضروری است تا گیمرها بهترین تجربه را در هنگام بازی داشته باشند.

نکاتی که راهنمای خرید مانیتور گیمینگ هستند
پیش از خرید مانیتور گیمینگ لازم است به نوع بازی هایی که بیشتر به آنها مشغول هستید توجه داشته باشید چون این مسئله در بررسی جزئیات و ویژگی های فنی مانیتورها و مقایسه آن ها با یکدیگر بسیار ضروری و تعیین کننده است. به طور کلی برای خرید مانیتور مخصوص بازی باید چند پارامتر مختلف را در نظر داشته باشید که به شرح زیر است:

سایز صفحه نمایش
رزولوشن نمایش تصاویر
مدت پاسخ دهی یا ریسپانس تایم
نرخ بروزرسانی تصاویر
تکنولوژی ساخت پنل نمایشگر
پورت‌های اتصال مانیتور به کامپیوتر
تکنولوژی سازگاری با کارت گرافیک
توجه داشته باشید که همین مشخصات ساده هستند که توانایی کار مانیتور را مشخص می‌کنند. همچنین بررسی تمامی این مشخصات باید با توجه به نیازها و توان سیستم کامپیوتری شما انجام شود. در ادامه‌ی مطلب قصد داریم هر یک از این مشخصات را برای خرید یک مانیتور گیمینگ بررسی کنیم.


سایز صفحه نمایش
مهمترین نکته در بین نکات راهنمای خرید مانیتور گیمینگ، سایز صفحه نمایشگر است. هیچ کس به اندازه خود شما نمی‌داند که چه سایز نمایشگری برای بازی‌هایتان مناسب است. البته انتخاب سایز نمایشگر روی سایر مشخصات مهم نیز تاثیر می‌گذارد.

در ابتدا باید بدانید که هر چقدر سایز نمایشگر بیشتر باشد، بهتر می‌توانید آیتم‌های روی صفحه را تشخیص دهید. البته بهتر است که سایز نمایشگر خود را در بازی 21 تا 27 اینچ در نظر بگیرید. هرچقدر که سایز مانیتور بیشتر باشد، تراکم پیکسلی آن کاهش پیدا می‌کند. به همین دلیل در هنگام انتخاب سایز باید به کیفیت تصویر مانیتور نیز توجه داشته باشید. برای مثال یک مانیتور گیمینگ 27 اینچی فول اچ دی، تراکم پیکسلی و کیفیت چندان مطلوبی ندارد.

مانیتورهای 24 اینچ عموما انتخاب خوبی برای بازی‌های کامپیوتری محسوب می‌شوند. این سایز مانیتور نه آنقدر کوچک است که در هنگام بازی با مشکل خاصی مواجه شوید و نه آنقدر بزرگ است که فضای زیادی روی میز شما اشغال کند. همچنین با انتخاب این سایز نمایشگر، با هر رزولوشنی به تراکم پیکسلی خوبی دست پیدا خواهید کرد.


رزولوشن نمایش تصویر
با قاطعیت می‌توان گفت که این نکته، جزو مهم‌ترین نکات راهنمای خرید مانیتور گیمینگ محسوب می‌شود. در واقع همین رزولوشن است که کیفیت کلی مانیتور را مشخص می‌کند. در همین ابتدا باید بگوییم که رزولوشن 1080*1920 حداقل رزولوشنی است که شما هنگام خرید مانیتور گیمینگ باید به دنبال آن باشید. این رزولوشن با عناوینی همچون Full HD و یا FHD نیز یاد می شود. توجه داشته باشید که انتخاب رزولوشن فقط از روی سلیقه نیست و  باید نکات مختلفی را در نظر گرفت. از جمله این که هر چقدر کیفیت و رزولوشن نمایشگر بیشتر باشد، به سخت افزار قوی‌تری برای اجرای بازی در آن رزولوشن نیاز دارید.

چه رزولوشنی برای خرید مانیتور گیمینگ مناسب است؟
نکته بسیار مهمی ک هنگام انتخاب رزولوشن نمایشگر وجود دارد، بررسی کارت گرافیک کامپیوترتان است. هر چقدر رزولوشن شما بالاتر باشد، گرافیک شما به پردازش قوی تری برای مدیریت پیکسل ها احتیاج خواهد داشت. در واقع باید ببینید کارت گرافیک شما توانایی پردازش مقدار زیادی از پیکسل ها را دارد یا خیر. به طورمثال، رزولوشن 4K یکی از رویایی ترین رزولوشن هاست که اکثر گیمر ها به دنبال آن هستند اما اگر کارت گرافیکشان توانایی پردازش 8.3 میلیون پیکسل 4k را نداشته باشد، عملا مانیتور ناکارامدی را انتخاب کرده اند. چنین پردازشی دست کم نیاز به گرافیک 1070 دارد.


مدت زمان پاسخگویی(response time) مانیتور گیمینگ ،حتما زیر 4 میلی ثانیه!
زمان پاسخگویی یا Response Time بیانگر مدت زمانیست که مانیتور شما می تواند تصویر فعلی را با تصویر بعدی عوض کند. هر چقدر این مدت زمان برحسب میلی ثانیه (ms) کمتر باشد بهتر بوده و در واقع یعنی سرعت تعویض تصویر بیشتر است. به عنوان مثال تصور کنید در یک بازی اول شخص شوتر(FPS)قصد دارید بطور ناگهانی زاویه دیدتان را از راست به چپ تغییر دهید. اگر این جابجایی تصویر خیلی آهسته باشد، شما در حین این تعویض تصویر به وضوح سایه تصویر قبلی را نیز در تصویر جدید خواهید دید که به این پدیده Ghosting می گویند. این چیزی نیست که یک گیمر حرفه ای سبک FPS بتواند آن را تحمل کند چون با این پدیده، هدف گیری بسیار سخت شده و درست مثل این است که دو تصویر روی هم افتاده باشند. بنابراین امکان دارد به جای شلیک به رقیبتان به سایه ی او از تصویر قبل شلیک کنید!

در تئوری هرچه مدت پاسخ دهی مانیتور گیمینگ کمتر باشد، بهتر است. اما باید در نظر داشته باشید که این میزان در پنل های مختلف مانیتورها متفاوت خواهد بود. برخی پنل ها رنگ ها را به زیباترین شکل ممکن نمایش می دهند اما زمان پاسخگویی خوبی ندارند. در مقابل نیز برخی پنل ها با وجود زمان پاسخگویی بسیار پایین نمیتوانند رنگ ها را با کیفیت فوق العاده نمایش دهند. بنابراین بهتر است با توجه به سبک بازی های موردعلاقه تان باید در این زمینه تصمیم گیری کنید.  

  • ۰۰/۰۶/۱۴
  • clubnews clubnews

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی