سبک زندگی

سبک زندگی مدرن

سبک زندگی

سبک زندگی مدرن

  • ۰
  • ۰

کدام مدل پرینتر خانگی مناسب است؟ اگر شما هم به دنبال خرید پرینتر خانگی هستید ولی نمی دانید کدام مدل رو انتخاب کنید این مقاله برای شماست.

ما در این مقاله قصد داریم لیستی از بهترین پرینترهای خانگی را به همراه لینک خرید آنلاین هر یک به شما معرفی کنیم. اگر در تصمیم خود جدی هستید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

فهرست مقاله    
پرینتر خانگی
چاپگر دستگاهی است که متن یا تصاویر ایجاد شده توسط رایانه را روی کاغذ چاپ می کند. چاپگرهای خانگی به ما کمک می کنند تا در وقت و هزینه خود صرفه جویی کنیم زیرا دیگر مجبور نیستیم زمان خود را برای سفر به کافه ها و خدمات کامپیوتری صرف کنیم.

از طرف دیگر ، اگر چاپگر خانگی شما مناسب نباشد ، می تواند شما را از داشتن چاپگر خسته کند.

بنابراین ، اگر با سوالاتی مثل ، بهترین چاپگرهای خانگی کدام هستند؟ چاپگر لیزری بهتر است یا جوهر افشان؟ آیا باید چاپگر سیاه سفید بخرم یا رنگی بخرم؟ تک کاره یا چندکاره ؟ در این بخش به شما کمک می کنیم بهترین چاپگرهای خانگی را بشناسید.

مقاله پیشنهادی برای مطالعه: خرید تلفن بی سیم پاناسونیک [۲۰+ مدل پرفروش بازار]

پرینتر چندکاره لیزری اچ پی مدل LaserJet Pro MFP M428dw

راهنمای خرید پرینترهای خانگی
ممکن است فکر کنید که چاپگرها جزو تجهیزاتی هستند که فقط در دفاتر و سازمانها استفاده می شوند. اما خوب است بدانید که امروزه بسیاری از مردم از پرینترهای خانگی برای انجام کارهای مختلف استفاده می کنند.

هنگام خرید چاپگر خانگی عوامل متعددی را باید در نظر داشت. اگر می خواهید بدانید بهترین چاپگرهای خانگی کدامند ، با ما همراه باشید.

انواع پرینتر خانگی از نظر رنگ
پرینتر تک رنگ (سیاه و سفید)
این نوع چاپگرها فقط سیاه هستند و برای چاپ عکس مناسب نیستند. چاپگرهای تک رنگ معمولاً برای چاپ اسناد ، مقالات و نمودارها استفاده می شوند.

چاپگر رنگی
این نوع چاپگرها رنگ بیشتری نسبت به چاپگرهای سیاه و سفید دارند و همچنین برای چاپ عکس در هر اندازه مناسب هستند. چاپگرهای رنگی به اندازه چاپگرهای تک رنگ کارآمد هستند.

پرینتر تصعید رنگ
اگر به عکاسی علاقه دارید و می خواهید یک چاپگر برای چاپ تصاویر خود داشته باشید ، بهترین گزینه چاپگر خانگی که می توانید دریافت کنید ، چاپگر تصعید رنگی است. این چاپگرها از جوهر و کاغذ مخصوص استفاده می کنند.

این نوع چاپگرها برای چاپ تصاویر بسیار مناسب هستند و نیازی به مراجعه به عکاسی ها ندارید. در واقع با استفاده از این چاپگرها می توانید به راحتی عکس های دوربین دیجیتال خود را در خانه چاپ کنید.

انواع پرینتر خانگی از نظر تکنولوژی چاپ
پرینتر لیزری

چاپگرهای لیزری یک نوع رایج از چاپگرها هستند که متن و گرافیک را با سرعت و کیفیت بالا روی کاغذ چاپ می کنند. چاپگرهای لیزری مانند دستگاه های کپی دیجیتال و چاپگرهای چند منظوره از سیستم اولتراسونیک استفاده می کنند.

چاپگر جوهر افشان

چاپگرهای جوهر افشان رایج ترین نوع چاپگر خانگی هستند. چاپگرهای جوهر افشان با پاشیدن قطرات کوچک جوهر بر روی کاغذ تصویر را چاپ می کنند. به مخزن جوهر آن نیز کارتریج می‌گویند

اگر می خواهید چاپگر خانگی داشته باشید و مایل به استفاده مداوم از آن نباشید ، چاپگرهای لیزری مناسب شما خواهند بود. اما اگر طراح گرافیک و عکاس هستید و همچنین به دنبال بهترین چاپگر خانگی برای چاپ عکس هستید ، بهتر است از چاپگرهای جوهر افشان آنها استفاده کنید.

پرینتر چندکاره لیزری اچ پی مدل LaserJet Pro MFP M26a

پرینتر خانگی چند کاره

اگر علاوه بر چاپ به امکانات بیشتری نیاز دارید ، می توانید از چاپگرهای چند کاره یا دستگاه های All In One استفاده کنید. این نوع چاپگرها قابلیت های دیگری مانند ارسال و دریافت فکس ، اسکن و کپی اسناد و تصاویر را دارند.

بنابراین ، اگر به دستگاه های دیگر مانند چاپ ، فکس یا کپی نیاز دارید ، می توانید یک چاپگر چندکاره انتخاب کنید. چاپگر خانگی چند کاره علاوه بر اشغال فضای کم ، مقرون به صرفه است.

مقاله پیشنهادی برای مطالعه: بهترین سه پایه موبایل [۱۵+ مدل حرفه ای]

تفاوت چاپگرهای جوهرافشان و لیزری

اگر قصد خرید چاپگر خانگی را دارید ، احتمالاً در دوراهی بین چاپگرهای لیزری و جوهر افشان قرار گرفته اید. همچنین بهتر است با این نکات آشنا باشید تا بتوانید چاپگر لازم را انتخاب و خریداری کنید. تفاوت چاپگرهای جوهر افشان و لیزری شامل موارد زیر است:

پرینترهای جوهرافشان برای چاپ عکس‌های براق و نمودارهای رنگی بسیار مناسب هستند. این نوع پرینترها در چاپ اسناد متنی ضعیف‌تر از نوع لیزری هستند.
پرینترهای لیزری نوشته‌ها را با سرعت بیشتری چاپ می‌کنند. درصورتی‌که می‌خواهید از پرینتر برای چاپ اسناد متنی استفاده کنید پرینترهای لیزری تک‌رنگ را انتخاب کنید. این پرینترها با کیفیت بالایی نوشته‌ها را چاپ می‌کنند.
پرینترهای لیزری رنگی، گزینه مناسبی جهت چاپ تصاویر و اسناد رنگی هستند. البته هزینه این پرینترها بسیار بالا بوده و معمولاً در خانه مورداستفاده قرار نمی‌گیرند.
نکات مهم قبل از خرید پرینتر خانگی 
دوام چاپگر

چاپگرهای خانگی را می توان با قیمت کمتری نسبت به چاپگرهای اداری خریداری کرد. چاپگرهای ارزان قیمت در مقایسه با چاپگرهای اداری بی دلیل نیستند.

چاپگرهای خانگی دوام کمتری دارند و فشار زیادی را تحمل نمی کنند. در واقع چرخه عمر چاپگرهای خانگی حدود ۷۵۰ برگ است که تفاوت زیادی با عمر مفید چاپگرهای اداری دارد.

بنابراین باید از چاپگر خود به درستی استفاده کنید. بهترین چاپگر خانگی چاپگری است که مدت زمان زیادی کار می کند و نیازی به تعویض و تعمیر ندارد.

هزینه های مصرفی

هزینه مواد مصرفی یکی دیگر از عواملی است که هنگام خرید چاپگر خانگی باید به آن توجه داشته باشید. ممکن است بخواهید یک چاپگر جوهر افشان با قیمت مناسب خریداری کنید ، هزینه تعویض کارتریج کمتر از خرید چاپگر جدید نیست. بنابراین ، بهتر است قبل از انتخاب چاپگر ، قیمت آن را بدانید.

ارتباط شبکه

اگر می خواهید یک چاپگر را بین چندین رایانه به اشتراک بگذارید ، باید اتصال به یک شبکه چاپگر خانگی را در نظر بگیرید. بسیاری از چاپگرها دارای پورت اترنت هستند یا مجهز به Wi-Fi هستند. از این چاپگرها می توان به راحتی بین چندین کامپیوتر استفاده کرد.

اسلات حافظه، بلوتوث و PictBridge

اگر از پرینتر برای چاپ تصاویر استفاده می‌کنید، بهتر است به سراغ پرینتری با اسلات حافظه، بلوتوث یا «PictBridge» بروید. درواقع بسیار مهم است که پرینتر موردنظر بتواند عکس را مستقیماً از طریق دوربین چاپ کند. شما با استفاده از این سه قابلیت، جهت چاپ تصاویر نیازی به انتقال آن‌ها از دوربین به کامپیوتر ندارید.

اگر پرینتر شما دارای اسلات حافظه باشد، می‌توانید با قرار دادن حافظه دوربین در آن تصاویر را چاپ کنید. همچنین در صورت مجهز بودن پرینتر و دوربین شما به بلوتوث به‌سادگی می‌توانید از عکس‌ها پرینت بگیرید. با استفاده از قابلیت PictBridge نیز می‌توان دوربین را از طریق پورت USB به پرینتر متصل کرد.

مقاله پیشنهادی برای مطالعه: بهترین پاور بانک ۲۰۲۱ کدامند؟ [راهنمای جامع خرید]

کیفیت پرینتر خانگی

پیش از تهیه یک پرینتر، باید به سرعت چاپ، کیفیت رنگ و وضوح چاپ توجه کنید. علاوه بر این، توانایی چاپ بر روی کاغذ A3 برای یک پرینتر خانگی چندان ضروری به نظر نمی‌رسد.

بهترین پرینتر خانگی چی بخرم؟
همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم در ادامه قصد داریم لیستی از بهترین پرینتر های خانگی را به همراه لینک خرید و مشخصات معرفی کنیم. شما نیز می توانید با توجه به نیاز خود  و بررسی مشخصات بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید.

بهترین مدل های پرینتر خانگی در سال ۲۰۲۱
 

پرینتر لیزری اچ پی مدل Laser 107a

پرینتر لیزری اچ پی مدل Laser 107a

این پرینتر جهت کار با کامپیوترهای فقط با سیستم عامل ویندوز ۷ و یا نسخه های جدیدتر سازگار است و با سیستم عاملهای غیر از ویندوز ذکر شده کار نمیکند ، هنگام سفارش دقت لازم را جهت سازگاری این دستگاه با سیستم عامل کامپیوتر مورد نظرتان بفرمایید.

مشخصات کلی

ابعاد
۳۳۱x215x178 میلی‌متر
وزن
۴٫۱۸ کیلوگرم
تکنولوژی چاپ
چاپ لیزری 
کاربری
تک کاره
سایز چاپ
A4
کاغذ
سایز کاغذ قابل استفاده
A4; A5; A5 ; B5 ; Oficio; Envelope
وزن کاغذ قابل استفاده
سینی ورودی : ۶۰ تا ۱۶۳ کرم بر متر مربع
ظرفیت سینی کاغذ
سینی ورودی : ۱۵۰ برگ ، خروجی : ۱۰۰ برگ
قابلیت تغذیه خودکار ADF
خیر
چاپ

نوع چاپ
تک رنگ
سرعت چاپ سیاه و سفید
۲۰ برگ در دقیقه
رزولوشن چاپ(dpi)
تا ۱۲۰۰×۱۲۰۰ dpi
حافظه پرینتر
۶۴ مگابایت
پردازنده
۴۰۰ MHz
توان کار ماهانه
توصیه شده ۱۰۰ تا ۱۵۰۰ برگ
قابلیت چاپ دو رو
خیر
چاپ بدون حاشیه
خیر
اسکن

اسکنر
ندارد
کپی

کپی
ندارد
فکس

فکس
ندارد
سایر مشخصات

نوع کارتریج یا تونر
لیزری HP 107A
کارکرد کارتریج مشکی
استارتر ۵۰۰ برگ
معمولی ۱۰۰۰ برگ
صفحه نمایش LCD
خیر
نوع پورت ارتباط به کامپیوتر
پورت USB 2.0
چاپ مستقیم PictBridge
خیر
شبکه بی سیم Wi-Fi
 

  • ۰۰/۰۶/۲۴
  • clubnews clubnews

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی