سبک زندگی

سبک زندگی مدرن

سبک زندگی

سبک زندگی مدرن

  • ۰
  • ۰

بلندگوها آنقدر متنوع هستند که انتخاب بین آنها می تواند بسیار دشوار باشد. در این مقاله سعی داریم با نگاهی به مشخصات یک اسپیکر خوب و انواع معمول اسپیکرها به شما در انتخاب محصول مناسب کمک کنیم. در اینجا نکاتی وجود دارد که به شما کمک می کند از بلندگوی بلوتوث خود حداکثر استفاده را ببرید.

گوینده

قبل از هر چیز باید اصول اولیه ای را بدانیم که سخنرانان بر اساس آنها ارزیابی می شوند. این ویژگی ها صرف نظر از نوع و مدل اسپیکر مهم هستند و بهتر است معنی هر کدام را بدانید: راهنمای خرید اسپیکر خانگی پاسخ فرکانسی: پاسخ فرکانسی یک بلندگوی دیجیتالی است که بر حسب هرتز اندازه گیری می شود و نشان دهنده محدوده صداهایی است که می تواند تولید کند. عدد اول کمترین صدایی را که بلندگو می تواند تولید کند و عمق بیس را نشان می دهد. عدد دوم کمترین صدای قابل تولید و بالاترین محدوده فرکانس است. هرچه تفاوت بین این دو عدد بیشتر باشد، موسیقی را با جزئیات بیشتری خواهید شنید.
حساسیت: حساسیت اسپیکر در واقع به شما می گوید که چقدر در تبدیل قدرت به صدا موثر است. هرچه حساسیت بالاتر باشد، بلندگو بلندتر از قدرت مشخص شده تولید می کند. ما حساسیت را بر حسب دسی بل نشان می دهیم. جالب است بدانید که یک تغییر بسیار کوچک در حساسیت می تواند تفاوت زیادی در آنچه می شنوید ایجاد کند. به عنوان مثال، اگر حساسیت بلندگو فقط 3 دسی بل بیشتر باشد، برای تولید همان ولوم به نصف توان حالت اولیه نیاز داریم.
امپدانس: این مقدار بر حسب اهم بیان می شود و نشان دهنده مقاومت الکتریکی بلندگو است. هرچه مقاومت کمتر باشد، انتقال سیگنال ها آسان تر و حجم صدا بهتر است. البته امپدانس بلندگوها اصلا عدد ثابتی نیست و تغییراتی دارد اما به صورت میانگین و مقدار کل بیان می شود. البته، شما همچنین باید مطمئن شوید که امپدانس بلندگو با پخش کننده شما سازگار است.
قدرت اسپیکر: این عدد به شما نشان می دهد که اسپیکر چقدر می تواند بدون آسیب دیدن دریافت کند. البته ورودی بالاتر معمولاً به اسپیکر آسیب نمی زند و مشکلی ایجاد نمی کند، اما قدرت های کمتری وجود دارد که می تواند مشکل ایجاد کند. این مقدار بر حسب وات اندازه گیری می شود و قدرت بالقوه بالاتر بلندگو نوید قدرت بهتر و صدای بهتر را می دهد، مشروط بر اینکه سایر پارامترها به خوبی رعایت شوند.
شما چه مدل بلندگوهایی را می پسندید؟
خرید نوار دست ساز

برای انتخاب بهترین مدل و برند بلندگو ابتدا به نیازها و کاربردهای خود فکر کنید. آیا می خواهید یک سینمای خانگی حرفه ای بسازید؟ به دنبال یک بلندگوی کوچک برای استفاده در کلاس هستید؟ یا برای گوش دادن به آهنگی که بتوانید آن را تنظیم کنید و در روز کاری خود از آن لذت ببرید به یک بلندگوی ساده نیاز دارید؟ یک اسپیکر خوب «برای شما» چه مشخصاتی دارد؟

راهنمای خرید نوار و اسپیکر خانگی
هیچ چیز به اندازه یک سیستم صوتی خوب نمی تواند کیفیت سرگرمی های خانگی را بهبود بخشد. با ارتقاء بلندگو و سیستم صوتی می توانید فیلم هایی با کیفیت عالی را با کیفیت بالاتر تماشا، پخش و تماشا کنید. علاوه بر این، یک اسپیکر خوب نیز بر کیفیت تلویزیون منزل شما تأثیر می گذارد و باعث می شود از آن لذت بیشتری ببرید.

جایی که بلندگو یا بلندگوها را قرار می دهید می تواند تأثیر زیادی بر آنچه می شنوید داشته باشد. ذکر این نکته ضروری است که بلندگوها قادرند فرکانس های بالا را مستقیماً و به جلو هدایت کنند، اما فرکانس های متوسط ​​و به خصوص فرکانس های پایین معمولاً در همه جهات منتقل می شوند. اگر بلندگو را در کنار دیوار یا گوشه ای قرار دهید، فرکانس های پایین تر منعکس می شود و صدا تا حدی افزایش می یابد که ممکن است برای برخی راضی کننده باشد، اما کیفیت صدا نیز اندکی کاهش می یابد. نکته دیگر این است که بلندگو را روی یک سطح سخت قرار دهید، در غیر این صورت لرزش در هنگام پخش موسیقی می تواند آزار دهنده باشد.

  • ۰۰/۰۸/۰۸
  • clubnews clubnews

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی