سبک زندگی

سبک زندگی مدرن

سبک زندگی

سبک زندگی مدرن

  • ۰
  • ۰

غذاهای سرخ شده در سراسر جهان بسیار محبوب هستند. سرخ کن بدون روغن آیا به سیب زمینی سرخ کرده معتاد نیستید؟! با این حال باید بدانید که سرخ کردنی های خوشمزه دشمن سلامتی هستند و مصرف مکرر آنها ذائقه روحی نیست. اما تولیدکنندگان لوازم خانگی از غذاهای سالم غافل نشده اند و سرخ کن های بدون روغن را برای آنها روانه بازار کرده اند. سرخ کن بدون روغن اختراع جالبی است که می تواند تشنگی غذاهای سرخ شده را با ضرر کمتری برای سلامتی برطرف کند.

غذا در سرخ کن ها به اندازه سرخ کن های معمولی در روغن سرخ نمی شود، اما شکل حاصل تقریباً شبیه آب است. سرخ کن های معمولی و سرخ کن های بدون روغن، آب سطحی غذا را از بین می برند و باعث واکنش میلارد می شوند. یعنی سطح بیرونی غذا در اثر تجزیه پروتئین ها و قندها ترد و ترد می شود در حالی که نرمی و لطافت بافت داخلی باقی می ماند. علاوه بر این شباهت، سرخ کن های معمولی و بدون روغن عملکرد متفاوتی دارند که در ادامه به توضیح آن ها می پردازیم.

فرق سرخ کن بدون روغن با سرخ کن معمولی چیست؟
برای درک بهتر تفاوت بین سرخ کن بدون روغن و سرخ کن معمولی، بیایید نگاهی دقیق تر به نحوه کار این دو بیندازیم:

سرخ کن معمولی
سرخ کن های معمولی چربی بالایی دارند. در این سرخ کن ها باید غذا را در روغن غوطه ور کنید تا سطح آن پوسته طلایی و خشکی پیدا کند. این پوسته ترد اجازه نمی دهد روغن روغن را اشباع کند. در عین حال حرارت کره باعث می شود داخل غذا نرم شود. همه اینها غذا را خوشمزه تر می کند، اما حیف است که برای سلامتی مضر هستند!

این سرخ کن ها دارای سبد سوراخ دار هستند و بسته به ظرفیت آنها بیش از یک فنجان روغن برش می دهند. می توانید از روغن های سرخ کردنی قابل استفاده مجدد استفاده کنید. برخی از سرخ کن های معمولی دارای فیلترهایی هستند که باعث افزایش طول عمر روغن و کاهش بوی غذا می شود.

پرفروش ترین سرخ کن های معمولی + لیست قیمت را مشاهده کنید
روش سرخ کردن بدون روغن
سرخ کن بدون روغن هیچ تفاوتی با اجاق های همرفتی ندارد. این سرخ کن ها از جریان همرفتی برای انتقال حرارت به غذا استفاده می کنند. علاوه بر این، آنها مجهز به یک عنصر گرمایش قدرتمند هستند که هوای داخل آنها را به شدت گرم می کند. این سرخ کن ها همچنین از یک فن برای بهبود گردش هوا استفاده می کنند که به انتقال بهتر گرما به غذا و کاهش زمان پخت کمک می کند. به عبارت دیگر غذا را به جای روغن زیاد با هوای گرم سرخ می کنند. به همین دلیل این سرخ کن ها به سرخ کن های هوا نیز معروف هستند.

سبد این سرخ کن ها مانند سرخ کن های معمولی سوراخ شده تا هوا وارد و خارج شود. سرخ کن های بدون روغن همانطور که از نامشان پیداست به روغن زیادی نیاز ندارند و فقط به یک قاشق غذاخوری روغن یا کمتر نیاز دارند. تنها نکته این است که غذا باید در حین پخت خورده شود تا حرارت به طور یکنواخت به غذا برسد و به خوبی ترد شود.

حالا که کمی از نحوه عملکرد این دو مطلع شدید، اجازه دهید علاوه بر مصرف روغن کمتر، سایر فواید سرخ کردن بدون روغن را نیز بررسی کنیم.

پرفروش ترین سرخ کن های بدون روغن را پیدا کنید
سرخ کن بدون روغن چه مزایایی دارد؟
مزایای سرخ کن بدون روغن

از جمله مزایای سرخ کن های بدون روغن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

چند وظیفه ای
سرخ کن های بدون روغن، برخلاف سرخ کن های معمولی، کارآمدتر هستند و می توانند برای مقاصدی غیر از سرخ کردن استفاده شوند:

غذای باقیمانده را گرم کنید
پخت غذای منجمد آماده طبخ است
گوشت و سبزیجات را کباب یا کباب کنید
مافین، بیسکویت، بیسکویت و کیک کوچک بپزید
بو دادن آجیل
با یک سرخ کن بزرگ بدون روغن، می توانید مرغ را به درستی کباب کنید (البته مرغ فشرده است) و حتی پیتزا (معمولا پیتزا سایز 18 یا کوچکتر) بپزید. این سرخ کن ها به همراه لوازم جانبی در برخی مدل ها مانند سیخ باربیکیو و قالب کمربندی نیز موجود هستند. از سیخ کباب برای کباب کردن طبیعی استفاده می شود و از قالب های کمربندی برای تهیه دسرهایی مانند چیزکیک یا تیرامیسو استفاده می شود.

  • ۰۰/۰۸/۱۷
  • clubnews clubnews

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی